PSA končí s výrobou malých mestských automobilov Peugeot a Citroën, informovali agentúra Reuters a odvoláva sa pritom na tri zdroje. Automobilka zahrňujúca značky ako Peugeot, Opel a Citroen mieni z trhov stiahnuť modely áut, ktoré sa ukazujú ako nerentabilné. Jedná sa o začiatok strategického prieskumu trhu pred plánovanou fúziou s FIAT Chrysler.
Po tom, čo spoločnosť PSA súhlasila s predajom svojho podielu [v českom spoločnom podniku s Toyotou](https://www.toyotanews.eu/sk/tlacove-spravy/1080-psa-a-toyota-zacinaju-dalsiu-etapu-spoluprace-v-europe), kde sa vyrábajú modely **Peugeot 108** a **Citroen C1**, padlo rozhodnutie o úplnom zastavení predaja týchto dvoch benzínových automobilov, informuje Reuters.
Spoločnosť PSA však zatiaľ odmietla komentovať budúcnosť týchto dvoch malých automobilov. Uviedla, že skúma, ktoré produkty by najlepšie splnili očakávania zákazníkov v segmente A a vyrovnali sa s európskymi cieľmi v oblasti emisií CO2.
> Peugeot 108 a Citroen C1 predstavujú najlacnejšie modely výrobcov, preto budú nové najlacnejšie modely týchto značiek posadené cenovo vyššie.
### Ani elektrifikácia nie je nutne najlepšia cesta
Výrobcovia automobilov všeobecne prehodnocujú výrobu vozidiel so spaľovacími motormi, pretože tie musia vyhovovať čoraz prísnejším európskym emisným normám. To zvyšuje náklady na niektoré vozidlá takzvanej základnej triedy A až do bodu, keď je ťažké ich ekonomicky odôvodniť icjh vývoj, výrobu a predaj.
V rámci zvyšovania ziskovosti spoločnosť PSA už ukončila výrobu dvoch menších modelov Opel – mestského automobilu Adam a základnej triedy Karl.
Niektoré automobilky, napríklad Daimler, ktorý vyrába Smart, alebo Renault s Twingom, boli nútené investovať značné prostriedky do čisto elektrických pohonných jednotiek, aby zlepšili svoj emisný profil v Európe.
PSA tiež považovala elektrifikáciu za možnú cestu pre svoje vozidlá v segmente A, ale nakoniec od tohto plánu upustila, pretože sa obávala, že zostane nerentabilná, uviedol jeden zo zdrojov.
[GALLERY id=31069]
V súčasnosti PSA skúma niekoľko alternatív, vrátane ponuky lacnejších elektromobilov v štýle nového modelu Citroën AMI, ktorý sa zhotovuje v Maroku alebo vozidiel v segmente B s dostupnejšou cenou, uviedol zdroj. Rozhovory o tom, akú architektúru budú vozidlá A segmentu od koncernu Stellantis používať, zostávajú naďalej otvorené. PSA si želá udržať si technologický náskok v segmente B, ktorý zahŕňa modely ako populárny Peugeot 208 a Opel Corsa.
Fúzia spoločností Fiat Chrysler Automobiles a Groupe PSA sa stále pripravuje, prvý úspech spolupráce je však už známy. Budúce kompaktné vozidlá FCA budú stáť na platforme PSA (e)CMP.
### FIAT asi nič rušiť nechce
Na rozdiel od Peugeotu a Citroenu sa ale rušenie malých modelov nedotke modelového portfólia značky FIAT (FCA). Taliansko-americký koncern enmá v úmysle zrušiť výrobu a predaj svojich malých najpredávanejších modelov Panda a 500. Obe už majú hybridné verzie a 500 je k dispozícii tiež v plne elektrickom variante.
FCA však pre Reuters odmietlo celú vec komentovať.
Spoločnosti PSA a FCA majú za cieľ dokončiť svoju fúziu v prvom štvrťroku budúceho roka a vytvoriť tak novú spoločnosť s názvom Stellantis, ktorá bude štvrtým najväčším výrobcom automobilov na svete.
Výkonný riaditeľ spoločnosti PSA Carlos Tavares, ktorý bude šéfovať Stellantisu, opakovane vyhlásil, že po fúzii nevidí potrebu zrušiť žiadne značky.
AUTOVINY.SK » Aktuality » PSA končí s výrobou lacných benzínových áut, na vine sú zákazníci aj EÚ