SEAT Tarraco 2.0 TDI 4Drive: Najkrajšie SUV súčasnosti, ale čo pomer cena-výkon?
SEAT Tarraco môžeme právom považovať za trendsettera, pretože stanovil nový vizuálny štandard španielskej automobilky. Stačí to ale na to, aby sme preto z neho spravili aj jednu z najlepších volieb pri kúpe nového SUV?
Vydané Text: Erik Stríž
Už v **základnej výbave STYLE** dostanete veľmi pestrú ponuku položiek výbavy:
* Široká ponuka asistenčných systémov so systémami Lane assist, Front assist, Emergency call
* Full Digital Cockpit s nastaviteľnými funkciami a zobrazením
* 100% Full LED svetlomety vpredu a vzadu s dynamickými smerovými svetlami vzadu
* 3-zónová automatická klimatizácia Climatronic
* Systém núdzového brzdenia a ochrany chodcov a cyklistov
* Sedadlá v druhom rade delené, posuvné a sklopné
* Parkovacie senzory vzadu, svetelný a dažďový senzor
* Vyhrievané predné sedadlá a volant
Ak sa rozhodnete pre vyššiu výbavu **XCELLENCE**, paleta položiek sa doplní aj o nasledovné:
* Možnosť nastavenia jazdného režimu Drive profile
* Adaptívny tempomat
* Centrálne zamykanie Keyless Entry & GO s bezkľúčovým prístupom a štartovaním
* Elektrické ovládanie veka batožinového priestoru s funkciou Virtual pedal
* Parkovací asistent so senzormi vpredu a vzadu a zadnou kamerou
* 19″ kolesá Exclusive
* Podsvietené prahové lišty
* Vyhrievaný volant, predné sedadlá a sedadlá v druhom rade
**Najvyšším stupňom výbavy je FR**, v ktorom okrem vyššie uvedeného dostane napríklad aj:
* Športové predné sedadlá s prešívaním v štýle FR
* Sedadlo vodiča elektricky nastaviteľné s pamäťou
* Vyhrievaný volant a sedadlá v druhom rade
* FR športový dizajn masky chladiča
* Špecifický FR predný a zadný nárazník s FR difúzorom
* Športový spojler na dverách batožinového priestoru
* Rozšírené lemy blatníkov s tmavým orámovaním
* Spodné časti dverí lakované vo farbe karosérie
* Čierne lišty strešného nosiča a dekoračné lišty na bočných oknách
* Kryty spätných zrkadiel v lakovaní Cosmo Grey
* 19” disky s dizajnom FR s lesklým brúseným povrchom
* Športové predné sedadlá s prešívaním v štýle FR s vyhrievaním
Ponuka motorizácií zahŕňa výlučne preplňované motory, konkrétne benzínové TSI s max. výkonom 110 až 140 kW (od 02/2021 bude aj 190 kW), naftové TDI motory s max. výkonom 110 až 147 kW, manuálne aj automatické prevodovky a tiež pohony predných alebo všetkých štyroch kolies. Navyše sú za príplatok k dispozícii aj 7-miestne verzie, ktoré nepredlžujú rázvor náprav ani celkovú dĺžku karosérie, pretože dvojicu sedadiel umiestňujú do batožinového priestoru. Sedemmiestny variant môžete mať vo všetkých stupňoch výbavy, a to za 769 eur.
### Cenník SEAT Tarraco
(*platný k termínu vydania tohto testu s kampaňou Forever Young*)
### Proporcie
SEAT Tarraco je fakticky koncernový brat Škody Kodiaq, ale je dlhší o 29 milimetrov a tiež vyšší. Tieto milimetre navyše možno ako vodič nepocítite, ale SEATU sa podarilo vyhotovením interiéru a posedom vytvoriť dojem, že šoférujete oveľa väčšie auto ako Kodiaq. Netvrdíme pritom, že je to výhodou, pretože každý zákazník môže mať iné preferencie.
Celkové rozmery SEATu Tarraco 4 735 × 1 839 × 1 674 mm napovedajú o to, že podobne veľkorysý bude aj rázvor, a to až 2 790 mm. Keď si k tomu pripočítate pohotovostnú hmotnosť 1 773 kilogramov, očakávane sa dostávame za volant vozidla, ktoré vodičovi pridá na sebavedomí a dojme, že mu patrí celá cesta.
Jednoznačne pozitívnou stránkou Tarraca je jeho vnútorné vybavenie. Praktické odkladacie priestory, ergonomicky spracovaný interiér, obloženia príjemné na dotyk a celková vzdušnosť prednej časti interiéru, to všetko hrá v prospech najväčšieho SUV značky SEAT. Vodič si vie veľmi precízne nastaviť posed a takisto spolujazdec sa bude cítiť ako v sedadle lepšieho kupé vo vlaku. Alebo ako v prvej triede v lietadle.
[GALLERY id=31064]
Zadní pasažieri majú rovnako veľkorysé priestorové pomery, ale aj stredovú lakťovú opierku vytvorenú z operadla stredového sedadla. Obyčajne sa uvádza, že sa sem zmestia tri deti, ale v skutočnosti dozadu s pomerne dobrým pohodlím usadíte aj trojicu dosplelých s priemernou postavou.
V operadlách predných sedadiel majú zadní pasažieri k dispozícii vyklápateľné stolíky s odkladacím priestorom na nápoj a naozaj prekvapivo veľa miesta na nohy.
Zvlášť chceme pochváliť batožinový priestor. Nami testovaná verzia nebola ukrátená do litre priestoru kvôli sklápateľným sedadlám sedemmiestnej verzie, ponúka teda ohromujúcich 700 litrov! Len si predstavte, že také kompaktné SUV-čka majú spravidla menej ako štyristo litrov, niektoré dokonca iba niečo vyše tristo. V Tarracu odveziete skrinky z Ikea, ale aj kompletné hojekové vybavenie pre svojho syna. Ak si Tarraco kupujete s úmyslom zabezpečiť si dosť priestoru a pohodlia pre dlhú cestu na dovolenku, potom ste si vybrali správne.
Dôležité je pripomenúť, že sklopením druhého radu sedadiel sa sprístupní nákladný priestor s kapacitou až do 1 920 dm^3.
### Nafta je ideál
Významný podiel na tvorbe celkového pozitívneho dojmu z vozidla má, samozrejme, jeho pohon. Dostať takto veľké auto za menej ako štyridsaťtisíc eur a pritom mať pohon všetkých štyroch kolies, úsporný naftový motor so spotrebou pod sedem litrov na sto kilometrov a akceleráciu z nuly na 100 km/h za osem sekúnd, to nie je vôbec bežné.
Pre potenciálneho zákazníka je najpodstatnejšie uviesť, že podľa nás je naftový variant s max. výkonom 110 kW príkladnou motorizáciou aj pre SUV s rozmermi a hmotnosťou Tarraca. **Nemusíte sa obávať lenivých rozjazdov** alebo slabých výkonov pri diaľničných rýchlostiach, pretože krútiaci moment 350 Nm je k dispozícii už od 1 750 ot./min a trvá až do 3 000 ot./min, čo je univerzálne spektrum otáčok s praktickým uplatnením pri väčšine každodenných situácií na cestách.
O preraďovanie v správny čas sa stará automatická dvojspoková prevodovka DSG, správanie ktorej je možné do pomerne významnej miery upraviť výberom jazdných režimov **Drive profile**.
Maximálna hmotnosť Tarraca je 2 380 kg, pričom k dispozícii je tiež elektricky vyklápateľné ťažné zariadenie. Je správne uviesť, že pri tejto hmotnosti už môže vozidlo vykazovať slabšie rozjazdy z miesta a o niečo horšie dojmy pri jazde do kopca. Aj napriek tomu považujeme uvedenú motorizáciu za ideálnu pre SEAT Tarraco.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia