TOP 10 vecí, ktoré robia z Mitsubishi Eclipse Cross výborné SUV!

Rozhodli sme sa vybrať desať najzaujímavejších vecí, ktoré by ste o tomto avantgardnom SUV značky Mitsubishi mali vedieť.
Vydané  Text: 
### 1. Originálny vzhľad Model Eclipse Cross je na ceste takmer neprehliadnuteľný. Prepojenými zadnými svetlometmi a karosériou v tvare kupé odkazuje na športový model Eclipse, ktorý japonská automobilka predstavila ešte koncom osemdesiatych rokov. **Ostré hrany v kombinácii s mierne zvažujúcou sa prednou kapotou zase autu dodávajú dynamický šmrnc a osobitý charakter,** vďaka ktorému si tento model na cestách určite nepomýlite s iným vozidlom tejto kategórie.
### 2. Kvalitný interiér Priznajme si to, Japoncom interiéry v minulosti veľmi nešli. Napriek tomu, že ich palubné dosky boli vždy precízne spracované, mnohí sa sťažovali na strohý vzhľad a prítomnosť lacnejších materiálov. **Konštruktéri modelu Eclipse Cross konečne vypočuli pripomienky zákazníkov a poskladali jeden z najlepších interiérov v triede kompaktných SUV.** Mäkčené materiály sa po novom nachádzajú nielen na palubnej doske, ale aj vo dverách. Moderným dojmom pôsobí aj do priestoru vystupujúca stredová časť s kvalitným dotykovým displejom a lakovanými plastmi. Konzervatívni zákazníci navyše ocenia možnosť ovládania klimatizácie aj displeja prostredníctvom klasických fyzických tlačidiel a intuitívneho touchpadu.
### 3. Infotainment Voľne stojací displej môžete ovládať nielen dotykom, ale aj praktickým touchpadom. Hlavnú úlohu v tomto prípade zohráva jednoduchosť. **Pohyb v menu zvládne aj skutočný laik, pričom systém ponúka celý rad užitočných funkcií.** Najviac nás potešila prítomnosť podpory zrkadlenia mobilného telefónu prostredníctvom aplikácií Android Auto a Apple Carplay, ktorá je s týmto systémom dostupná, na rozdiel od konkurencie, štandardne bez dodatočného príplatku v rámci multimediálneho systému Smartphone Link Display Audio (SDA) [GALLERY id=29475] ### 4. Bezpečnostné systémy Japonské SUV vyniká najmä svojimi bezpečnostnými funkciami. V hodnotení pasívnej ochrany cestujúcich prostredníctvom nárazových testov auto získalo maximálne hodnotenie organizácie Euro NCAP – 5 hviezdičiek. **Už v štandarde vozidlo disponuje napríklad 7 airbagmi, antikolíznym systémom či monitorovaním jazdy v pruhoch.** Ďalšie výbavové verzie ponúkajú aj systém strážiaci mŕtve uhly, 360-stupňovú kameru, systém sledovania dopravnej situácie za vozidlom pri cúvaní či adaptívny tempomat s podporou pri jazde v kolóne. Vďaka nemu dokáže vozidlo autonómne zastaviť a následne sa pohnúť z miesta bez toho, aby vodič obsluhoval pedále.
### 5. Motor V ponuke automobilky nájdete len jediný benzínový motor 1.5 MIVEC, ktorý vďaka preplňovaniu turbodúchadlom dosahuje výkon až 120 kW (163 k) a krútiaci moment 250 Nm. Motor disponuje technológiou variabilného časovania sacích ventilov a unikátnou kombináciou priameho a nepriameho vstrekovania paliva. Jedinečnosť použitej technológie spočíva v tom, že spája výhody priameho vstreku ako je vyššia pružnosť a vyšší výkon motora, s výhodami nepriameho vstreku, ktorý zabraňuje karbonizácii jednotlivých komponentov motora typickej pre motory s priamym vstrekom. **V porovnaní so vznetovými agregátmi má benzínová 1,5-ka kultivovanejší chod, čo sa pozitívne odrazilo aj na hluku v kabíne.** V premávke nás však potešil najmä zrýchlením a pohotovými reakciami na akcelerátor. Meranie ukázalo, že veľké Mitsubishi dostanete z 0 na 100 km/h už za 9,3 sekundy. V bežnom živote však oceníte rýchle zohriatie na pracovnú teplotu, vďaka čomu budete mať v zime do piatich minút príjemne teplo aj v kabíne.
Preplňovaný motor 1.5 MIVEC disponuje veľmi plochou krivkou krútiaceho momentu v rozsahu od 1 800 do 4 500 ot/min, ktorá je zárukou hladkého chodu a okamžitej odozvy. Bezprostredne reaguje na pokyny od plynového pedálu, na čom má okrem iného podiel zberné výfukové potrubie integrované do hlavy valcov, variabilné časovanie sacích aj výfukových ventilov MIVEC, kompaktné turbodúchadlo s elektronickým riadením obtokového ventilu Waste gate atď., až po duté výfukové ventily vyplnené sodíkom, podobne ako je tomu v poslednom Lanceri Evolution Final Edition. **Môže byť kombinovaný so 6-stupňovou manuálne radenou prevodovkou alebo 8-stupňovou automatickou prevodovkou typu CVT.**
### 6. Pohon 4×4 Nie všetky vozidlá tejto kategórie v súčasnosti disponujú pohonom 4×4 a častokrát sa spoliehajú výhradne na pohon prednej nápravy. Eclipse Cross je dostupný aj s elektronicky riadeným pohonom všetkých štyroch kolies S-AWC (Super-All Wheel Control) s niekoľkými režimami nastavenia. **Eclipse tak môžete prispôsobiť rôznym povrchom vďaka režimom Auto, Snow či Gravel.** Tieto režimy v reálnom čase monitorujú stav vozovky a prispôsobujú brzdenie a činnosť diferenciálu zadnej nápravy s cieľom maximalizovať trakciu.
Systém S-AWC (Super-All Wheel Control) v modeli Eclipse Cross s pohonom 4WD využíva aktívnu kontrolu stáčania okolo zvislej osi vozidla (AYC), aktivovanú pribrzdením jednotlivých kolies. Vďaka tomu S-AWC dokáže presne vyhodnocovať pokyny od vodiča a správanie vozidla pomocou informácií zo senzorov sústavy riadenia, rýchlosti stáčania vozidla okolo zvislej osi, hnacieho momentu, brzdnej sily a rýchlosti otáčania kolies. **Na základe spätnej väzby od senzorov rýchlosti stáčania potom S-AWC prenáša krútiaci moment na jednotlivé kolesá tak, aby vozidlo čo najpresnejšie nasledovalo zámery vodiča pri otáčaní volantom.** Pre čo najvyššiu presnosť ovládania v zákrutách, maximálnu stabilitu v priamom smere a manévrovateľnosť na klzkých cestách pomáha možnosť prepínania medzi jazdnými režimami AUTO, SNOW (sneh) alebo GRAVEL (štrk).
### 7. Variabilita Na celkový dojem majú nezanedbateľný vplyv aj drobnosti ako napríklad polohovateľná zadná lavica. **Tú môžete nielen sklopiť, ale aj upraviť sklon operadla či posunúť celú lavicu až o 20 centimetrov dopredu,** čím zväčšíte batožinový priestor. V prípade posunutia lavice úplne dozadu, cestujúci získajú suverénne najväčší priestor pre nohy v danej kategórii.
### 8. Poloha za volantom Vďaka elektricky nastaviteľnému sedadlu vodiča si za volantom nájde polohu naozaj každý. Ocenili sme tiež výškovo aj pozdĺžne posúvateľný stĺpik riadenia. **My sme v praxi ocenili výborný výhľad z auta do všetkých strán** a pochvalu si tiež zaslúžia obrovské spätné zrkadlá či rozdelené zadné sklo, vďaka ktorému uvidíte za autom aj nižšie stĺpiky alebo malé deti pohybujúce sa za autom.
### 9. Výbava Prichádzame k disciplíne, v ktorej japonské autá vždy víťazili. V bohato vybavenej štandardnej výbave nechýbajú ani prvky, ako napríklad asistent rozjazdu do kopca, LED denné svietenie, dažďový senzor, elektrické okná a spätné zrkadlá, tempomat, rádio či automatická klimatizácia. **Vyššie stupne pridávajú dotykový displej so zrkadlením obrazovky telefónu,** pokročilé bezpečnostné systémy, Full LED svetlomety, head-up displej či parkovaciu kameru.
### 10. Cena Ak zoberieme do úvahy vysokú úroveň vybavenia štandardnej verzie a motor s nadpriemerným výkonom na úrovni 120 kW (163 k), môžeme Mitsubishi Eclipse Cross označiť za jedno z najvýhodnejších áut vo svojej kategórii. **Základná verzia totiž začína na úrovni 19 990 eur, pričom obsahuje všetky dôležité bezpečnostné či komfortné prvky.** Našim tajným tipom sú však limitované edície, ktoré kombinujú atraktívnu cenovku s nadštandardnou úrovňou vybavenia ako je napríklad limitovaná edícia Ryokõ s navigáciou v slovenčine.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia