Hyundai tiger junior je tu. O novinke i20 N vieme všetko!
Čakanie na odhalenie Hyundai i20 N sa skončilo. Tu sú všetky informácie.
Vydané Text: Peter Lacena
**Koža dravca**
Dynamický dizajn východiskového modelu je doplnený osobitnými aerodynamickými prvkami a zmenšenou svetlou výškou o 10 mm. Dominantným prvkom prednej časti karosérie je prepracovaný nárazník, široká maska chladiča s logom N, lišta pod mriežkou predného spojlera je lakovaná v kontrastnej červenej farbe Tomato Red. Tento prvok sa opakuje aj na nových nadstavcoch prahov a zadnom nárazníku. Na zadnej hrane strechy nápadné prítlačné krídlo, inšpirované WRC.
Zadný nárazník s difúzorom obsahuje ikonické trojuholníkové zadné hmlové svetlo, evokujúce dizajn modelov i30 N a i30 Fastback N. Vysoký výkonový potenciál motora navonok symbolizuje veľká oválna koncovka výfuku. Športový charakter nového modelu i20 N ďalej podčiarkujú špeciálne 18-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny s matne sivou povrchovou úpravou a červené brzdiče predných kotúčových bŕzd s logami N.
**Šesť farieb, vrátane ikonickej**
Pre nový Hyundai i20 N bude na výber 6 farieb karosérie: Performance Blue (s voliteľnou strechou Phantom Black), Intense Blue (s voliteľnou strechou Phantom Black), Polar White (s voliteľnou strechou Phantom Black), Sleek Silver (s voliteľnou strechou Phantom Black), Brass (s voliteľnou strechou Phantom Black) a Phantom Black.
**Poďme do kabíny**
Interiér dostal športové predné sedadlá s integrovanými opierkami hlavy, vyvinuté špeciálne pre i20 N, športový multifunkčný volant N a rukoväť radiacej páky N, ako aj kovové pedále N. Čierny interiér obsahuj akcenty v modrej farbe Performance Blue a čierny strop kabíny. Digitálny združený prístroj má zobrazenie otáčkomera s variabilnou červenou zónou, ktorá sa mení podľa teploty motorového oleja, ako aj indikátor optimálneho preradenia z radu farebných svetiel na hornom okraji displeja.
**A teraz to najdôležitejšie!**
Nový Hyundai i20 N poháňa turbodúchadlom prepĺňaný benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra s priamym vstrekovaním paliva (1.6 T-GDi), ktorý sa montuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Motor dosahuje maximálny výkon 150 kW (204 k), najvyšší krútiaci moment 275 Nm je k dispozícii už pri nízkych otáčkach 1 750 min-1. Hyundai i20 N dosahuje maximálnu rýchlosť 230 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy.
Pre Hyundai i20 N bola zosilnená a modifikovaná 6-stupňová manuálna prevodovka, ktorá znáša väčší krútiaci moment a vysoké otáčky. Rovnako ako v modeloch i30 N má prevodové ústrojenstvo špecifické funkcie pre zvlášť dynamickú jazdu. K dispozícii je funkcia automatického prispôsobenia otáčok pri preraďovaní (Rev Matching), ako aj obľúbená funkcia Launch Control. Nový Hyundai i20 N môže byť na želanie vybavený aj samosvorným diferenciálom N Corner Carving Differential.
**Jazdné režimy**
Systém N Grin Control umožňuje prispôsobiť si vozidlo nastavením jedného z piatich jazdných režimov: Normal, Eco, Sport, N a N Custom. Jazdné režimy nastavujú parametre motora, elektronického stabilizačného systému ESC, posilňovač riadenia a zvuk výfuku, tak aby boli optimalizované pre rozdielne jazdné podmienky. V režime N Custom si vodič môže pre každý uvedený komponent vozidla individuálne nastaviť hodnoty režimov Normal, Eco, Sport a Sport+. Tlačidlo N na multifunkčnom športovom volante umožňuje rýchlo prepnúť do zvoleného režimu. Pre ešte športovejší zážitok z jazdy sa dá aj elektronický stabilizačný systém ESC nastaviť v troch stupňoch: zapnutý, športový režim a úplne vypnutý.
**Podvozok**
Konštrukčné zmeny zahŕňajú aj dodatočnú výstuhu. Zosilnené horné úchyty tlmičových vzpier McPherson prednej nápravy a guľové čapy spolu s nanovo vyladenou geometriu so zväčšeným odklonom kolesa, nový priečny skrutný stabilizátor, ako aj nové vinuté pružiny a tlmiče pruženia zlepšujú jazdné vlastnosti pri športovej jazde. Nová predná náprava (N Power Sense Axle) a modifikovaná zadná náprava s vlečenými ramenami spojenými torzne pružnou priečkou lepšie odolávajú pôsobeniu bočných síl, čím prispievajú k zlepšeniu ovládateľnosti pri rýchlej jazde. Nové vyladenie má aj hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačom, namontovaným na stĺpiku riadenia (C-MDPS), prevodový pomer riadenia je 12,0:1 oproti 12,4:1 pri ostatných verziách i20.
**Brdy a kolesá**
Vysoko výkonná brzdová sústava s kotúčovými brzdami vpredu i vzadu má na prednej náprave kotúče s priemetom zväčšeným o 40 mm oproti normálnym modelom i20 pre zvýšenie odolnosti voči fadingu. Disky kolies z ľahkej zliatiny, obuté do špeciálnych pneumatík Pirelli P-Zero rozmeru 215/40 R18 so značením „HN“ (pre „Hyundai N“), sú pripevnené piatimi skrutkami.
**Bezpečnostná výbava**
Novy model i20 N je vybavený najmodernejšími asistenčnými a bezpečnostnými systémami Hyundai SmartSense a spĺňa najvyššie európske bezpečnostné štandardy. Zostava dodávaných asistentov obsahuje okrem iných aj systém autonómneho núdzového brzdenia (FCA), systém na automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu so sledovaním vozidla pred sebou (LFA), systém monitorovania mŕtveho uhla (BCW), či asistent na inteligentné rozoznávanie dopravných značiek obmedzujúcich max. povolenú rýchlosť (ISLA).
**Technológie a konektivita**
Nový Hyundai i20 N je vybavený funkciou Performance Driving Data System na monitorovanie a zlepšovanie výkonnosti vodiča pri jazde po pretekárskom okruhu. Funkcia, integrovaná do systému infotainmentu. Vybavenie nového modelu i20 N si zákazník môže rozšíriť o príplatkový systém infotainmentu, vybavený veľkým displejom LCD s uhlopriečkou 26 cm (10,25 palca) a špecifickým obsahom pre modely N. Systém podporuje integráciu smartfónu cez Apple CarPlay a Android Auto. Umožňuje aj využívanie najnovšej verzie online služieb Bluelink značky Hyundai. Patria k nim napríklad služby Hyundai LIVE Services, Connected Routing a Last Mile Navigation, ako aj funkcie diaľkovej kontroly a ovládania vozidla prostredníctvom aplikácie Bluelink pre smartfóny. Služby Bluelink sú výrobcom predplatené na obdobie 5 rokov.
**Nový Hyundai i20 N sa začne na Slovensku predávať v druhom štvrťroku 2021.**
Inzercia