Najčastejšie podvody s jazdenými autami, na ktoré ľudia stále naletia
Na Slovensku sa predá viac jazdených ako nových áut, čo znamená, že množstvo peňazí v tomto biznise je príliš veľké na to, aby nelákalo rôznych špekulantov a podvodníkov. Toto sú ich najčastejšie triky.
Vydané Text: Peter Orosz
### LACNÉ ZÁNOVNÉ AUTO
Slovenský inzerát, typické slovenské auto, napríklad Škoda Rapid, nemá ani rok, prípadne rok a pol, málo najazdených kilometrov, žiarivý lak a prijateľnú cenu. Trocha nižšiu ako majú iní, no nie výrazne a samozrejme, ak jednáte rýchlo, bude zľava! **Zvyčajne je lacné zánovné auto opravené po havárii.** Nie, opäť nemusíte veriť rozprávkam, dobrá kúpa neexistuje. Havarované autá totiž predávajú poisťovne a rôzni garážoví majstri ich kupujú. Oprava je však robená s cieľom zarobiť, vystrelené airbagy nie sú nahradené novými, pod lakom je niekoľko kilogramov gitu a auto bude do dvoch rokov hrdzavé. Väčšina kupujúcich sa namotá na nablýskaný vzhľad a ľahko sa dá oklamať. To, že auto je poškodené, zistia až po kúpe pri návšteve servisu.
### DLHOPRSTÍ BANDITI
Vzorec inzerátu je podobný ako pri aute s exekúciou. To znamená dobré auto, dobrý stav a väčšinou aj extrémne nízka cena. **Opäť je tu moment tlačenia na pílu a rýchly predaj je vítaný, dokonca pri ňom kupujúci získa zľavu z už i tak dobrej ceny.** Samo osebe by vás toto malo odradiť od kúpy. V každom prípade sa pri kontrole snažte kontrolovať najmä papiere, servisnú knižku a najmä počet kľúčov, ktoré dostanete, identifikačné znaky, VIN číslo nesmie byť prerážané ani inak menené, najlepším znakom je kontrola identifikačných štítkov výroby. Sú na všetkých dôležitých súčastiach bezpečnostných pásov, airbagoch či zospodu krytu motora alebo na spodnej časti sedadiel. Sú to rovnaké identifikačné znaky ako VIN číslo auta a zvyčajne pri kradnutých autách bývajú odstránené bez náhrady. Ale ak nie ste odborník, neuvidíte to.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia