Vodíkové kamióny Hyundai už jazdia po cestách v Európe
Prvých sedem kusov vozidiel XCIENT Fuel Cell automobilka odovzdala klientom vo Švajčiarsku, do konca roka sa počet vozidiel má dostať na hodnotu 50.
Vydané Text: Peter Lacena
**Solídny dojazd a rýchle tankovanie**
Vozidlo je poháňané systémom palivových článkov s výkonom 190 kW. Sústava nádrží s celkovou kapacitou približne 32 kg vodíka vozidlu zabezpečuje dojazd približne 400 kilometrov. Obrovskou výhodou, v porovnaní s akumulátorovými elektromobilmi, je dĺžka tankovania vodíka. Natankovanie totiž trvá iba 8 až 20 minút, čo je čas porovnateľný s časom stráveným na klasickej čerpacej stanici. Vozidlo bolo optimalizované pre špecifické potreby špeditérskych firiem ako aj siete čerpacích staníc vo Švajčiarsku. Hyundai medzičasom potvrdil, že pracuje na vozidle určenom na diaľkovú prepravu tovaru s dojazdom 1 000 kilometrov. Kapacita výroby modelu XCIENT Fuel Cell dosiahne 2000 vozidiel ročne už v roku 2021, čo umožní expanziu nielen do Európy, ale aj do USA a Číny.
„S odovzdaním vozidiel XCIENT Fuel Cell začína nová kapitola nielen pre vodíkovú ofenzívu spoločnosti Hyundai, ale tiež pre využívanie vodíku globálnou komunitou ako čistého energetického zdroja,“ povedal In Cheol Lee, výkonný viceprezident a vedúci divízie úžitkových vozidiel v spoločnosti Hyundai Motor.
**Plniace stanice pribúdajú**
Hyundai podporuje rastúci vodíkový ekosystém sprievodným projektom, v rámci ktorého bude na území Švajčiarska vybodovaných viac ako 100 vodíkových plniacich staníc. Tento počet bude podľa firmy dostatočný nielen na pokrytie potrieb nákladných automobilov, ale k dispozícii budú aj pre rozširujúcu sa flotilu osobných automobilov osadených palivovými článkami.
Inzercia