Kia zverejnila svoje predaje za september. Nad koronou víťazí priam nevídane

Silným modelom sa ukázal model Sedona (Carnival), ktorý sa na Slovensku ani len nepredáva.
Vydané  Text: 
Spoločnosť Kia Motors Corporation tradične zverejňovala údaje o svojich predajoch. September 2020 bol napokon veľmi úspešný na domácom trhu i mimo neho. Značka Kia na medzinárodnom trhu predala v septembri celkovo 260 023 kusov nových automobilov, čo je o 10,3 percenta viac ako v rovnakom období minulého roka. V čase, keď sa mala naplno prejavovať takzvaná koronakríza, sú to nevídane dobré obchodné výsledky. Najväčší priaznivý skok v predajoch zaznamenal domáci trh, Južná Kórea. Na ňom značka predala celkovo 51 211 kusov nových automobilov, čo predstavuje medziročný nárast až 21,9 percenta. Predaje mimo Južnej Kórei dosiahli 7,7-percentný nárast v porovnaní so septembrom 2019, čo znamená predaj 208 812 áut. Automobilka vo svojej medzinárodnej tlačovej správe uvádza, že za predaje doma v Kórei vo veľkej miere zodpovedá nové MPV **Carnival**, ktoré sa niektorých iných trhoch predáva aj pod názvom Sedona. O modeli **Kia Sedona** sme písali v samostatnom článku:

Nová Kia Carnival/Sedona (2021) prichádza v 7, 8 a 11-miestnom vyhotovení

Štvrtá generácia Kie Carnival (na niektorých trhoch Sedona) prináša vzhľad inšpirovaný SUV, ale s praktickým potenciálom tradičného rodinného vanu.

Mimo domáceho trhu dominovali predovšetkým modely SUV, konkrétne **Kia Seltos** a **Sportage**. Významným modelom je tiež **Kia K3 sedan**, niekde predávaná aj ako **Kia Forte**. Jedná sa v podstate o **Kia Ceed sedan**, o ktorom sme písali už niekoľkokrát a vždy s veľkým čitateľským úspechom:

KIA Ceed sedan mieri do predaja, rovno v GT verzii!

Kia Ceed sa dnes vyrába v troch karosárskych vyhotoveniach a štvrtý je na ceste.

Okrem uvedeného sa aj napriek náročnej celospoločenskej situácii podarilo značke uviesť celkom nový projekt pre poskytovanie mobility, **KiaMobility**:

Kia spúšťa veľkolepý projekt KiaMobility

Značka Kia pokračuje v napĺňaní svojej dlhodobej stratégie s názvom Plan S.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia