VIDEO: Nové auto sa po troch dňoch začalo rozpadávať! Automobilka však odmieta reklamáciu, na ktorú má zákazník právo.

Nové auto si kupujeme z viacerých dôvodov, no k tým hlavným nepochybne patria záruka a pocit istoty, že na novom aute by sa prvé roky nemalo nič zásadné pokaziť. To však nie je prípad Hectora z amerického Fremontu, ktorý **investoval 65 tisíc dolárov do úplne nového elektromobilu Tesla Model Y.** Po troch dňoch však radosť prekazili viaceré závažné… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Nové auto si kupujeme z viacerých dôvodov, no k tým hlavným nepochybne patria záruka a pocit istoty, že na novom aute by sa prvé roky nemalo nič zásadné pokaziť. To však nie je prípad Hectora z amerického Fremontu, ktorý **investoval 65 tisíc dolárov do úplne nového elektromobilu Tesla Model Y.** Po troch dňoch však radosť prekazili viaceré závažné problémy priamo súvisiace s kvalitou výroby. Do auta totiž začala zatekať voda, po prudkom daždi sa tak Tesla premenila v pojazdný bazén. Avšak nejde ani zďaleka o jediný problém, ktorý Hectora v tomto aute trápi. Pracovať začala samotná karoséria, jednotlivé škáry na dverách či veku batožinového priestoru menili veľkosť. To navyše zmiatlo elektroniku, ktorá začala hlásiť chybné hlášky o otvorených alebo nedoliehajúcich dverách. **Medzierka medzi jednotlivými časťami bola už tak široká, že voľným okom ste mohli zahliadnuť VIN číslo na karosérii.** Čerešničkou na torte sú zvuky od zadnej nápravy či prasknutá nádržka chladiacej kvapaliny.
Nemôžeme preto majiteľovi vyčítať, že sa Teslu rozhodol vrátiť. Na to má dokonca, podľa pravidiel automobilky, zákazník plné právo. **Každý nový majiteľ môže svoju Teslu do 7 dní od prevzatia vrátiť, pričom dôjde k vyplateniu plnej sumy za vozidlo.** Tesla však za normálnych okolností straší majiteľov tým, že si podobné auto nebudú môcť zaobstarať minimálne jeden rok. V prípade Hectora zašli ešte ďalej a vrátenie peňazí jednoducho odmietli s odôvodnením, že po uplatnení dotácie na to jednoducho nemá nárok. **Je to len výhovorka, pretože s kúpou konkrétneho auta neboli žiadne nevratné dotácie spojené.** Tesla totiž nemá právo na federálny kredit od konca minulého roka a lokálne stimuly Kalifornie nebránia vráteniu vozidla. Tieto dotácie sú vratné, navyše štát svoju podporu zastrešuje cenou vozidla, ktorá nesmie prekročiť 60 tisíc dolárov. Hectorova Tesla však vyšla na 65-tisíc dolárov, a preto jej kúpa nebola spojená so žiadnymi finančnými výhodami. Auto tak v servise strávilo 23 dní, pričom ani potom nebolo v poriadku a problémy pokračovali. Zákazníci Tesly tak pomaly zisťujú, že mladá automobilka, ktorá vznikla na piesku len pred niekoľkými rokmi, nemôže po kvalitatívnej stránke súperiť s renomovanými výrobcami.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!