Britské MG predstavilo nové kombi, ktoré si Slováci zamilujú! Jazdí len za 2 eurá na sto kilometrov!

**Pamätáte na britského výrobcu malých športových automobilov MG?** Dnes ich na našich cestách už takmer nemáte šancu stretnúť, pretože automobilka v roku 2006 ukončila predaj svojich vozidiel v Európe. Po viacerých nepodarených pokusoch udržať automobilky MG a Rover nad vodou došlo k odpredaju práv novému čínskemu vlastníkovi Nanjing Automobile Group, ktorého neskôr pohltil koncern SAIC sídliaci… Prečítať celé
Vydané  Text: 
**Pamätáte na britského výrobcu malých športových automobilov MG?** Dnes ich na našich cestách už takmer nemáte šancu stretnúť, pretože automobilka v roku 2006 ukončila predaj svojich vozidiel v Európe. Po viacerých nepodarených pokusoch udržať automobilky MG a Rover nad vodou došlo k odpredaju práv novému čínskemu vlastníkovi Nanjing Automobile Group, ktorého neskôr pohltil koncern SAIC sídliaci v Šanghaji. Po krátkej odmlke **ohlásilo MG pod krídlami čínskeho vlastníka návrat na domácu pôdu** s modelom MG 6. Nešlo však o úplne nové auto, konštruktéri totiž naďalej využívali modifikovanú platformu Roveru 75 z konca deväťdesiatych rokov minulého storočia. Zaujímavý dizajn ani lákavá cenovka nakoniec nedokázali pritiahnuť pozornosť britských motoristov, ktorí sa sťažovali na horšie spracovanie či zastaranú techniku.
Predaje značky však začali rásť po príchode ďalších modelov, vrátane cenovo dostupných SUV s viacerými alternatívnymi možnosťami pohonu. **Čína v súčasnosti patrí k svetovým lídrom v oblastiach vývoja a výroby akumulátorov pre elektromobily,** čo sa odzrkadľuje na portfóliu značky MG. Do Veľkej Británie tak dorazil najnovší model s označením MG 5 a v princípe ide o typického zástupcu kompaktnej triedy s karosériou kombi. Vzhľad karosérie síce na prvý pohľad nezaujme, no ani vyslovene neurazí. Dokonca môžeme napísať, že **v súčasnej záplave dizajnovo „odvážnych“ modelov pôsobí nové MG opticky príjemným dojmom.** Nechýba ani moderná technika v podobe full LED svetlometov, dotykového displeja s Apple Carplay či kompletnej elektrickej výbavy, na ktorú sme dnes už štandardne zvyknutí.
Našinca okrem konzervatívneho dizajnu nepochybne **zaujme tiež batožinový priestor so základným objemom 578 litrov.** Ten môžete vďaka sklápaniu zadných operadiel v pomere 60:40 zväčšiť až na 1 456 litrov. Výrobca tiež uvádza, že interiér by mal poskytnúť dostatok pohodlia pre piatich cestujúcich. Pod kapotou však nenájdete štandardný benzínový či naftový motor, pretože ako sme v úvode naznačovali, ide o čistý elektromobil. Vďaka batérii s kapacitou až 52,2 kWh deklaruje výrobca dojazd 344 kilometrov podľa WLTP, pričom **v meste by ste mali bez väčších problémov zvládnuť aj 400 km.** Na 80 % ju dobijete za 50 minúť, prípadne z domácej zásuvky v priebehu 9 -18 hodín v závislosti od použitého napájania. Výkon vozidla je stanovený na 159 koní, pričom zrýchlenie na 100 km/h zvládne do 8 sekúnd. Maximálna rýchlosť zatiaľ uvedená nebola.
**Pomerne zaujímavá je však cena,** ktorá sa vo Veľkej Británii pohybuje na úrovni 26 tisíc eur po uplatnení štátnej dotácie. V kombinácii s ďalšími finančnými výhodami (znížená cestná daň, parkovanie, povolený vstup do centra) dáva MG 5 mnohým záujemcom o praktické kombi zmysel. Keby sa MG 5 začalo predávať aj na Slovensku, zvážili by ste jeho kúpu?




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!