POZOR! Do nových áut začala EÚ montovať sledovacie zariadenie, o ktorom vám nikto nepovedal

Doteraz robila prísna emisná regulácia vrásky na čele najmä výrobcom nových automobilov, ktorí sa museli popasovať s prísnymi normami a inou metodikou merania spotreby. Ako však vieme, **skutočná spotreba sa do veľkej miery líši v závislosti od rôznych faktorov.** Ovplyvniť ju môže napríklad počasie či jazdný štýl konkrétneho vodiča. A práve na spôsob jazdy vodičov si chce Európska… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Doteraz robila prísna emisná regulácia vrásky na čele najmä výrobcom nových automobilov, ktorí sa museli popasovať s prísnymi normami a inou metodikou merania spotreby. Ako však vieme, **skutočná spotreba sa do veľkej miery líši v závislosti od rôznych faktorov.** Ovplyvniť ju môže napríklad počasie či jazdný štýl konkrétneho vodiča. A práve na spôsob jazdy vodičov si chce Európska únia v najbližšom období posvietiť. **Od 1. januára 2020 musia výrobcovia do nových modelov montovať sledovací prvok s názvom FCM** (Fuel Consumption Monitor), ktorého úlohou je monitorovať a uchovávať údaje o vašej spotrebe paliva. Tieto výsledky potom môžu na emisnej kontrole porovnávať s udávanými hodnotami výrobcu podľa metodiky WLTP. Nová regulácia presne nedefinuje spôsob inštalácie tejto funkcie do vozidla. **Môže ísť o softvérovú aj hardwarovú úpravu.** Potom v závislosti od spôsobu implementácie si zaznamenané údaje o rýchlosti, vzdialenosti a spotrebe môže Európska únia kedykoľvek sťahovať online alebo odpisovať pri technickej kontrole vozidla. Momentálne nie je známe, čo plánuje Európska únia s týmito dátami robiť. Mnohí však pochybujú, že tento zber údajov sa bude využívať len na „štatistické účely“.
**Existujú názory, že v budúcnosti môžu vzniknúť nové dane z vysokej spotreby, ktoré budú platiť vodiči s ťažkou nohou na akcelerátore pri prekročení výrobcom udávanej hodnoty.** Túto konšpiráciu však nepovažujeme za reálnu, keďže systém nedisponuje údajmi o konkrétnom majiteľovi. Európska únia tak dostane na stôl len anonymné dáta spotreby naviazané na konkrétny model auta. Primárne by sa tieto výsledky mali používať na kontrolu samotných automobiliek. Náhodné vzorky môžu orgány poslať na overenie, či sú hodnoty spotreby a CO2 namerané v skutočnej prevádzke v súlade s informáciami zapísanými v typovom schválení vozidla. Pokuty tak reálne hrozia skôr výrobcom než vodičom. **VIDEOTESTY AMŠ**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!