PSA sťažnosti majiteľov vypočula, no opravy sa dočkajú len nové autá. Automobilka konečne plánuje vyvinúť nový multimediálny systém.

Pri testovaní nových áut od skupiny PSA častokrát narážame na limity multimediálneho systému, ktorý koncern využíva vo viacerých značkách už niekoľko rokov. Okrem Citroënu a Peugeotu používajú rovnaký operačný systém aj v DS, Opli alebo Toyote. **K najčastejším problémom patria najmä rýchlosť, horšie rozlíšenie či logika ovládania niektorých funkcií.** V horších prípadoch systém úplne zamrzol a musel sa… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Pri testovaní nových áut od skupiny PSA častokrát narážame na limity multimediálneho systému, ktorý koncern využíva vo viacerých značkách už niekoľko rokov. Okrem Citroënu a Peugeotu používajú rovnaký operačný systém aj v DS, Opli alebo Toyote. **K najčastejším problémom patria najmä rýchlosť, horšie rozlíšenie či logika ovládania niektorých funkcií.** V horších prípadoch systém úplne zamrzol a musel sa samočinne reštartovať. Softvér nepochybne patrí k najväčším problémom súčasných modelov skupiny PSA. Našťastie sa zrejme čoskoro dočkáme dôstojnej náhrady. **Koncern uprednostnil spoluprácu s technologickým gigantom Google,** vďaka ktorému budú nové systémy fungovať na operačnom systéme Android Automotive OS. Tento operačný systém už funguje napríklad v elektromobile Polestar 2 a patrí k tým najlepším na trhu. Vozidlá značiek Peugeot, DS, Citroën či Opel tak budú mať úplne nové rozhranie. Vynovený operačný systém by sa mal objaviť už v roku 2023, avšak upgrade pre súčasných majiteľov týchto vozidiel na nové prostredie je málo pravdepodobný. **Využívanie Android Automotive OS má pre automobilku hneď niekoľko výhod.** Medzi základné nepochybne patrí kompatibilita alebo open-source filozofia. Vďaka nemu si každá automobilka môže na rovnakom základe vybudovať vlastnú nadstavbu s unikátnou grafikou pri zachovaní klasických výhod operačného systému Android. **VIDEOTESTY AMŠ**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!