Škoda Karoq Sportline 1.5 TSI DSG 4×4 za 33-tisíc: Voľba rozumu aj citu
Máloktoré auto na trhu dokáže tak výborne zosúladiť športový charakter s prívetivosťou rodinného auta, ako práve Karoq Sportline.
Vydané Text: Erik Stríž
Jazdné vlastnosti Škody Karoq Sportline sú podmienené niekoľkými dôležitými technickými detailmi. Okrem uvedeného motora počítajte s pohonom všetkých štyroch kolies a v testovanej verzii aj s DYNAMIC CHASSIS CONTROL, ktorý zahŕňa adaptívny podvozok vrátane výberu jazdných režimov DRIVING MODE SELECT a progresívne riadenie. Za tento podvozkový komplet si doplácate 803 eur. Pohon všetkých štyroch v Karoq Sportline pracuje automaticky, dopomáha trakcii pri rozbehoch a preberá na seba zodpovednosť nad udržiavaním kontroly nad vozidlom. Driftovať na okruhu však s týmto autom zrejme nebudete.
Karoq Sportline, rovnako ako jeho východisková verzia 4×4, využíva na prednej náprave zavesenie McPherson so spodnými trojuholníkovým ramenami a priečnym skrutným stabilizátorom, zadná náprava používa viacprvkové zavesenie (multilink) s pozdĺžnymi a priečnymi ramenami s priečnym skrutným stabilizátorom. Vďaka tomu má Sportline o niečo lepšie výsledky napríklad pri prejazde priečnymi nerovnosťami a v celkovej stabilite vo vyšších rýchlostiach. Verzia Karoqu s pohonom prednej nápravy (teda nie Sportline, ktorý je v predaji iba ako 4×4) má totiž vzadu tuhú kľukovú nápravu s vlečnými ramenami.
[GALLERY id=30886] Zo subjektívneho hľadiska má Karoq optimálne rozložené hmotnosti a správne dávkuje hnaciu silu na obe nápravy, pretože aj pri dynamickej jazde ostrými zákrutami zachováva svoju stabilitu, má optimálnu tuhosť karosérie a aj napriek vyššiemu posedu a svetlej výške typickej pre kompaktné SUV dokáže zvládať zákruty aj bez nápadnejšieho nakláňania sa. V prípade, že máte záujem o pokojnú jazdu, výber normálneho jazdného režimu a režimu prevodovky D, bude auto spolupracovať príkladne a aj pasažieri na zadných sedadlách nebudú cítiť trasenie alebo nepríjemné nakláňanie.
Za volantom Škode Karoq Sportline som strávil 800 kilometrov, podstatnú časť kilometrov som absolvoval na diaľniciach medzi Bratislavou a Prahou, kde však boli v danom čase početné obmedzenia rýchlosti. Podľa palubného počítača som jazdil s priemernou rýchlosťou 82 km/h, a to za 7,8 l/100 km. To môžeme považovať za výsledok šetrnej jazdy. Dlhodobá spotreba najazdená viacerými vodičmi počas 3 890 km bola o niečo vyššia, 8,2 l/100 km.
### Praktická stránka a interiér
[GALLERY id=30887]
Druhou stránkou Škody Karoq je jej praktický potenciál. Automobil kombinuje výhody esúvečiek a kombi, za jej pozitívne vlastnosti považujme veľkorysý vnútorný priestor pripravený pre vodiča, spolujazdca a trojicu zadných pasažierov a batožinový priestor s kapacitou v rozpätí 479 – 588 litrov so šikovnými detailmi balíčka Simply Clever.
Zvlášť je potrebné oceniť nasledovný balíček doplnkov, ktoré nachádzajú využitie v každodennom živote, dokonca aj u motoristov, ktorí zatiaľ neholdujú rodinnému životu:
* stredový tunel vedúci z kufra do interiéru;
* sklápanie zadných sedadiel spredu, ale aj z kufra pomocou samostatných pák;
* posuvné háky pre upevnenie tašiek na konzole;
* 12 V elektrická zásuvka pre pripojenie spotrebičov;
* osvetlenie kufra je v skutočnosti baterka, ktorú môžete zo steny vybrať a použiť aj mimo auta;
* gumená vanička prekrývajúca koberček na podlahe;
* plastové profily v tvare písmena L so suchým zipsom na dlhej hrane, z ktorých možno spraviť provizórne priehradky v kufri (fungujú iba na koberčeku);
* zadné kotviace úchyty pre detské sedačky možno použiť aj na upevnenie nákladu sťahovacími pásmi;
* na ľavom aj pravom boku kufra sú vnorené priečinky pre menšie predmety;
* na pravom boku na vnútornej strane blatníka je vyhotovená priehradka;
* pevné plato kufra sa dá odobrať a uložiť na podlahu kufra.
[GALLERY id=30885]
Rovnako dôležitá je tiež svetlá výška podvozka, ktorá sa líši od modelu k modelu: štandardne je to 172 mm, pre verziu 4×4 176 mm. Ak je vozidlo vybavené adaptívnym podvozkom DCC, svetlá výška dosiahne o centimeter bližšie k zemi. No a ak si zadovážite aj paket pre zlé cesty chrániaci podvozok, bude svetlá výška 166 mm a 170 mm pre verziu 4×4.
Nemenej praktických riešení sú k dispozícii aj samotnému šoférovi a spolujazdcovi počas jazdy, v prednej časti interiéru nachádzame početné (aj kryté) odkladacie priestory, zásuvky a dokonca aj šikovný smetný kôš na odpadky vo dverách vodiča. Tento balíček skvele ladí s celkovou ergonómiou interiéru, ktorá je dotiahnutá do skvelého výsledku aj vďaka primeranej tuhosti ovládacích prvkov, volantu a celkového dojmu z materiálového vyhotovenia.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia