Kúpiť jazdené auto je dnes problém! Žalostný nedostatok kompenzujú predraženými vrakmi
Trh ojazdených áut na Slovensku sa výrazne mení. **Chýbajú mladšie autá, ponuka nerastie, z dovozu prichádzajú prakticky už len staré jazdenky a ceny na slovenskom trhu stúpajú.** V júli si kupujúci mohli vyberať z celkovej ponuky 52 647 ojazdených áut, najčastejšie vo veku 9,4 roka, s nájazdom 165 000 km a cenou 6 200 eur. Niektoré kraje navyše medziročne zaznamenali výrazný… Prečítať celé
Vydané Text: Peter Orosz
„Pandémia obrátila celý automobilový trh hore nohami. Nevyrábali sa autá a predĺžili sa už aj tak dlhé čakacie doby na nové vozidlo. Preto v ponuke chýbajú hlavne zánovné automobily, o ktoré je ešte väčší záujem. **Za vyšší vek ponúkaných vozidiel môžu aj dovozy zo zahraničia, keď sa takto na slovenský trh privážajú ešte staršie a menej spoľahlivé autá ako pred pandémiou.** Zmenili sa aj zákaznícke preferencie, pretože mnoho z nás uprednostňuje auto pred rizikovým cestovaním v hromadnej doprave. Vďaka tomuto všetkému potom ponuka nemôže stačiť dopytu,“ okomentovala situáciu na trhu Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva skupiny AURES Holdings.
K výrazným zmenám v ponuke dochádza aj v jednotlivých krajoch. **Napríklad v Nitrianskom kraji sa ponuka ojazdených áut znížila oproti vlaňajšiemu júlu o 16,53 %, v Banskobystrickom kraji o 13,64 % a v Žilinskom o 11,07 %.** K poklesu došlo vo všetkých krajoch okrem Trenčianskeho, kde bolo v júli ponúkaných takmer 6 311 áut, čo je naopak viac ako v júni alebo aj v minuloročnom júli.
Pomyselný rebríček ojazdených vozidiel, ktorých je najviac na trhu, tradične vedie Škoda Octavia nasledovaná Škodou Fabia a Volkswagenom Passat. Oproti vlaňajšiemu júlu si tak polepšil VW Passat, ktorý predbehol svojho súrodenca VW Golf a rovnako tak Škoda Superb zatienila BMW 3.
### Videotesty AMŠ
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!