Takto najčastejšie podvádzajú technici na STK! Dozor otvorene zverejnil podvody z kontrol!
Technici zámerne merajú nesprávne kolesá alebo celkom vynechávajú merania, ktoré by mohli byť problémové.
Vydané Text: Redakcia (s)
Stretli ste sa niekedy s tým, že technik na emisnej alebo technickej kontrole nesplnil všetky svoje povinnosti, obišiel ich alebo akokoľvek inak nedodržal metodické pokyny pre dané vozidlo? Pravdepodobne áno, pretože je to pomerne bežná prax a táto prax poukazuje na to, že svoj diel zodpovednosti za takéto profesionálne zlyhania technikov nesú samotní zákazníci. Tí sa v prípade neistoty, či ich automobil prejde technickou alebo emisnou kontrolou, rozhodnú dať technikovi úplatok s inštrukciou, že ich auto skrátka prejsť musí. Samozrejme, že technik to môže odmietnuť.
Pripomíname však, že nižšie uvedené zistenia nehodnotia, či boli tieto porušenia predpisov na úžitok alebo škodu zákazníkov.
Spoločnosť [TESTEK zverejnila graf](https://www.testek.sk/images/poru%C5%A1enia-od-1_polrok-2020.jpg), v ktorom hodnotí pomery porušenia predpisov technikmi technickej kontroly na STK. Táto spoločnosť zabezpečuje vykonávanie činností technickej služby technickej kontroly uvedených v § 74 zákona č. 106/2018 Z. z.
Najčastejšie technici na STK porušujú predpisy a metodické pokyny súvisiace s prevádzkovými brzdami kontrolovaných vozidiel, a to v mimoriadnej miere, až v 68,48 percenta prípadov. Nasledujú porušenia predpisov súvisiace s parkovacími brzdami (21,21 percenta) a nevyznačenie chýb súvisiacich s osvetlením sa týkalo 10,30 percenta prípadov porušenia predpisov.
Z uvedeného jednoznačne vyplýva, že najviac technici na STK podvádzajú v súvislosti s brzdami. Niekedy nesprávne vyhodnotia parametre, inokedy skúšky vôbec nerealizujú. V ďalších prípadoch sú porušenia predpisov cielene zmanipulované, ako pri meraní bŕzd na inej náprave alebo ovplyvnením brzdenia so zaradenou spiatočkou.
Porušenie predpisu | % podiel |
Meranie účinku prevádzkovej brzdy v nedostatočnom rozsahu (vynechanie časti merania) | 21,21 |
Ovplyvnenie merania účinku prevádzkovej brzdy, meranie na inej náprave vozidla | 20,61 |
Ovplyvnenie merania účinku parkovacej brzdy, merané prevádzkovou brzdou vozidla | 16,97 |
Nevyznačenie chyby na osvetlení vozidla | 10,3 |
Nevykonaná jazdná skúška prevádzkovej brzdy | 7,88 |
Nesprávne vyhodnotenie súmernosti pôsobenia brzdného účinku prevádzkovej brzdy | 7,88 |
Nedostatočné zabrzdenie (účinok) prevádzkovej brzdy | 4,24 |
Vynechanie kontroly kolísania brzdnej sily prevádzkovej brzdy | 3,03 |
Ovplyvnenie merania účinku parkovacej brzdy, meranie na inej náprave vozidla | 3,03 |
Ovplyvnenie merania účinku prevádzkovej brzdy, meranie so zaradeným prevodovým stupňom spätného chodu | 2,42 |
Nedostatočné brzdenie (účinok) parkovacej brzdy | 1,21 |
Ovplyvnenie merania účinku prevádzkovej brzdy, simulovanie bloku kolesa | 1,21 |
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia