Zrod prémiového radu DS bol avizovaný už v Ženeve, kde sa verejnosti predstavil koncept DS Inside. Práve naňho nadväzuje nový sériový model DS3. Po vizuálnej stránke sa trojdverová alternatíva k novému Citroënu C3 od konceptu takmer nelíši. Jeho rozmery sú (dĺžka x šírka x výška) 3,95 x 1,71 x 1,46 metra. Automobilka ponúkne viacero možností individualizácie. Na strechu sú k dispozícii štyri rôzne farby, kryty spätných zrkadiel môžu byť aj chrómové, na disky sľubuje Citroën takmer nekonečnú ponuku farieb. V interiéri je pripravených osem rôznych dekoračných pásov a sedem vyhotovení radiacej páky. Pre nerozhodných budú pripravené aj tematické sady, na úvod ich je sedem.
Interiér ubytuje piatich pasažierov a zvládne ešte aj 285 litrov batožiny. Prístrojová doska je orientovaná na vodiča a Citroën sľubuje tiež športový nízky posed. Vo výbave ponúkne Citroën tiež zabudovaný navigačný systém s rozhraním bluetooth a prémiový audiosystém bližšie nešpecifikovanej značky. Podvozok klasickej konštrukcie bol špeciálne vyladený na športové jazdné vlastnosti a komunikáciu s vodičom pri zachovaní typického komfortu. K dispozícii bude päť motorov, všetky spĺňajú emisnú normu Euro 5. Benzínová ponuka pochádza od BMW a obsahuje štvorvalce VTi 95 (1.4), VTi 120 (1.6) a THP 150 (1.6 turbo). Diesel 1.6 HDi bude v ponuke vo výkonových verziách 90 a 109 koní. Všetky motory sa kombinujú s 5- alebo 6-stupňovými manuálnymi prevodovkami. Výrobca sľubuje zaujímavé hodnoty spotreby, ku ktorým prispeli aj odľahčená konštrukcia a vyladená aerodynamika. Presné čísla sú zatiaľ tajné, no veľa sa dá zistiť z emisii CO2, ktoré sa pohybujú od 99 g/km pre slabší diesel až po 160 g/km pre najsilnejšiu motorizáciu.