Ďalší litrový turbomotor má problémy! Čaká trojvalce predčasný koniec?

Každý odvážnejší internetový diskutér by sa chcel dožiť ukončenia výroby trojvalcov a priznania konštruktérov, že **táto koncepcia bola chybná od samotného začiatku.** Správa o zvolávacej akcii koncernu Volkswagen pre majiteľov vozidiel s 1.0 TSI pod kapotou teraz nepochybne potešila mnohých „hejterov“, no realita nie je až tak dramatická. Napriek tomu, že do servisov sa vráti viac ako… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Každý odvážnejší internetový diskutér by sa chcel dožiť ukončenia výroby trojvalcov a priznania konštruktérov, že **táto koncepcia bola chybná od samotného začiatku.** Správa o zvolávacej akcii koncernu Volkswagen pre majiteľov vozidiel s 1.0 TSI pod kapotou teraz nepochybne potešila mnohých „hejterov“, no realita nie je až tak dramatická. Napriek tomu, že do servisov sa vráti viac ako 9 100 vozidiel značiek Škoda, Volkswagen a SEAT, nejde o závažný konštrukčný problém. Úprava sa bude týkať len vstrekovačov, ktorých **netesnosť spôsobuje priesak väčšieho množstva paliva do spaľovacej komory** a v konečnom dôsledku nespĺňa vozidlo zákonné limity emisií. Pozvánku do servisu môžu očakávať majitelia tejto motorizácie vyrábanej medzi rokmi 2018 až 2020. Môže sa jednať o modely VW Golf, Golf Sportsvan, Polo, T-Cross, T-Roc a Up. V prípade Škody ide o modely Fabia, Kamiq, Karoq, Octavia, Rapid a Scala. Pri značke SEAT sa jedná o modely Arona, Ateca, Ibiza, Leon a Toledo. Problémové vstrekovacie trysky budú autorizované servisy vymieňať za nové. **Oprava má trvať 2 – 3 hodiny.** Na záver je dôležité dodať, že zatiaľ ide o jediný plošne zaznamenaný technický problém súvisiaci s danou motorizáciou. O jeho konštrukčných kvalitách či výkonových parametroch sme v minulosti publikovali niekoľko príspevkov, kolegovia z Českej republiky dokonca celý motor analyzovali po 100 000 najazdených kilometroch. **Nás by však zaujímali vaše objektívne a dlhodobé skúsenosti s trojvalcovým motorom 1.0 TSI,** ktoré môžete písať do komentárov na Facebook alebo priamo pod článok na webe Autoviny.sk




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!