Každý odvážnejší internetový diskutér by sa chcel dožiť ukončenia výroby trojvalcov a priznania konštruktérov, že **táto koncepcia bola chybná od samotného začiatku.** Správa o zvolávacej akcii koncernu Volkswagen pre majiteľov vozidiel s 1.0 TSI pod kapotou teraz nepochybne potešila mnohých „hejterov“, no realita nie je až tak dramatická. Napriek tomu, že do servisov sa vráti viac ako… Prečítať celé
Každý odvážnejší internetový diskutér by sa chcel dožiť ukončenia výroby trojvalcov a priznania konštruktérov, že **táto koncepcia bola chybná od samotného začiatku.** Správa o zvolávacej akcii koncernu Volkswagen pre majiteľov vozidiel s 1.0 TSI pod kapotou teraz nepochybne potešila mnohých „hejterov“, no realita nie je až tak dramatická.
Napriek tomu, že do servisov sa vráti viac ako 9 100 vozidiel značiek Škoda, Volkswagen a SEAT, nejde o závažný konštrukčný problém. Úprava sa bude týkať len vstrekovačov, ktorých **netesnosť spôsobuje priesak väčšieho množstva paliva do spaľovacej komory** a v konečnom dôsledku nespĺňa vozidlo zákonné limity emisií. Pozvánku do servisu môžu očakávať majitelia tejto motorizácie vyrábanej medzi rokmi 2018 až 2020. Môže sa jednať o modely VW Golf, Golf Sportsvan, Polo, T-Cross, T-Roc a Up. V prípade Škody ide o modely Fabia, Kamiq, Karoq, Octavia, Rapid a Scala. Pri značke SEAT sa jedná o modely Arona, Ateca, Ibiza, Leon a Toledo. Problémové vstrekovacie trysky budú autorizované servisy vymieňať za nové. **Oprava má trvať 2 – 3 hodiny.**
Na záver je dôležité dodať, že zatiaľ ide o jediný plošne zaznamenaný technický problém súvisiaci s danou motorizáciou. O jeho konštrukčných kvalitách či výkonových parametroch sme v minulosti publikovali niekoľko príspevkov, kolegovia z Českej republiky dokonca celý motor analyzovali po 100 000 najazdených kilometroch. **Nás by však zaujímali vaše objektívne a dlhodobé skúsenosti s trojvalcovým motorom 1.0 TSI,** ktoré môžete písať do komentárov na Facebook alebo priamo pod článok na webe Autoviny.sk
AUTOVINY.SK » Aktuality » Ďalší litrový turbomotor má problémy! Čaká trojvalce predčasný koniec?
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!