Suzuki Vitara facelift ako ju nepoznáte

Suzuki Vitara patrí medzi najobľúbenejšie SUV modely áut predávané na Slovensku. Má optimálne vonkajšie rozmery, 375-litrový batožinový priestor, vysoký posed, ktorý zaručuje komfortné nasadanie i vystupovanie a podvozok so svetlou výškou 185 mm prekonáva aj oveľa väčšie esúvečka. Predáva sa s pohonom predných a všetkých štyroch kolies, vždy s benzínovým motorom 1,4 l BOOSTERJET s maximálnym výkonom 103 kw (140 k). Zákazník si… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Suzuki Vitara patrí medzi najobľúbenejšie SUV modely áut predávané na Slovensku. Má optimálne vonkajšie rozmery, 375-litrový batožinový priestor, vysoký posed, ktorý zaručuje komfortné nasadanie i vystupovanie a podvozok so svetlou výškou 185 mm prekonáva aj oveľa väčšie esúvečka. Predáva sa s pohonom predných a všetkých štyroch kolies, vždy s benzínovým motorom 1,4 l BOOSTERJET s maximálnym výkonom 103 kw (140 k). Zákazník si môže vybrať, či chce automatickú alebo manuálnu prevodovku (obe sú šesťstupňové) a jednu z troch úrovní výbavy (Premium, Elegance a Elegance+). Zaujímavosťou je, že výbava Premium je v skutočnosti tá najnižšia, v čom môžeme vidieť aj šikovný marketing. Nový majiteľ sa skrátka môže pochváliť tým, že má Vitaru vo výbave Premium a pritom iba on vie, že ju kúpil aj s relatívne obmedzeným rozpočtom. Zatiaľ čo verziu 4WD si kúpite od 19 490 eur, verziu s predným pohonom môžete mať už za 17 190 eur.  

Predaje Suzuki na Slovensku

Pre zaujímavosť, podľa Zväzu automobilového priemyslu SR sa značke Suzuki podarilo v júni 2020 predať 180 kusov vozidiel kategórie M1, čo predstavuje trhový podiel 2,4 percenta. Za prvý polrok 2020 pritom značka predala na Slovensku 906 kusov automobilov kategórie M1, čím si vyslúžila trhový podiel v danej kategórii 2,66 percenta a 13. miesto v rebríčku registrácií nových vozidiel.

Test Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Hybrid: Auto pre skutočný život

Označeniu hybrid sa mnohí konzervatívnejší zákazníci stránia. V Suzuki si však dali záležať na tom, aby vás prítomnosť nového pohonu nevyrušovala. Vitara je vďaka tomu stále výborným autom pre milovníkov analógového sveta.

 

Vitara po facelifte

V zahraničí sa model Vitara predáva tiež a hoci môžeme o úspechoch viesť debaty, napríklad v Indii sa modelu vskutku darí. Dokonca aj napriek koronakríze, ktorá zasahuje rovnako „západnú“ pologuľu, ako tú pomyslenú „východnú“. Na indickom trhu sa Vitara predáva vo verzii, ktorá by s najväčšou pravdepodobnosťou nedostala homologizáciu pre predaj v Európe, no bez praktickej skúsenosti by sme nemali tvrdiť, že sa jedná o horšie vozidlo. Podľa populárneho indického zdroja automobilových správ gaadiwaadi.com sa predaje Vitary v júli 2020 zvýšili o pôsobivých 47 percent, to v porovnaní s rovnakým mesiacom v roku 2019. V praxi to znamená, že sa na celom trhu predalo 7 807 kusov Vitary, pričom samotná značka Maruti Suzuki dosiahla celkový predaj 97 768 kusov (o tisíc menej ako v roku 2019). Táto obchodná bilancia robí z Maruti Suzuki Vitara Brezza najpredávanejšie SUV na tamojšom trhu a kuriózne je, že druhé najpredávanejšie, Hyundai Venue, mesiac uzatvorilo s výsledkom iba 73 predaných kusov. Vo významnej miere za tento obchodný úspech môže facelift, ktorý prišiel na uvedený trh začiatkom tohto roka. Vitara, ktorá sa v Indii volá Vitara Brezza, dostala oblejšie prvky karosérie a prepracovanú prednú masku, vďaka čomu pôsobí menej agresívne, viac „priateľsky“. Keď sa zapozeráte veľmi dobre, možno v nej zbadáte akýsi nenápadný odlesk nových esúvečiek od Mercedesu – ale skutočne iba nenápadný odlesk. Po technickej stránke i po stránke materiálového vyhotovenia a funkcií sa jedná o nepomerne jednoduchšie vozidlo. Výrobca však na svojich stránkach zdôrazňuje konektivitu systému SmartPlay Audio a úspornosť motorov 1.5L K-Series, čo má byť jeden z hlavných dôvodov, pre ktoré sa pre toto vozidlo rozhodujú mladí ľudia. V našich končinách je preferovaným zákazníkom novej Vitary skôr senior, hoci v praxi tieto autá si zo showroomov odnášajú všetky vekové kategórie.  

Prečo píšeme aj o indickom trhu?

Na našich stránkach občas nájdete správy o tom, ako sa automobilkám darí na zahraničných trhoch, napríklad v Severnej Amerike, Číne či v Indii. V čase, keď je automobilový svet významne prepojený, považujeme za správne prinášať aj takéto informácie, pretože vhodne zapadajú do celkového kontextu. Nezabúdame pritom tom uviesť aj slovenské a európske reálie danej značky a konkrétnych modelov, aby mal čitateľ možnosť porovnávať a lepšie spoznať globálny trh.            







Inzercia

Inzercia