Toto sú najlepšie jazdenky do 3 000 eur! Mechanici zostavili rebríček tých najspoľahlivejších

Aké auto v jednotlivých cenových kategóriách by odporučili svojim známym automechanici? To zisťoval unikátny prieskum vykonávaný sieťou nezávislých autoservisov ProfiAuto. Až 239 profesionálnych mechanikov **ohodnotilo systémom školskej výučby päťdesiat najpopulárnejších vozidiel v Čechách a na Slovensku.** V kategórii automobilov do 3 000 eur zvíťazila Toyota Yaris II, najhoršie si naopak viedol Renault Thalia II. ### AKO SA… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Aké auto v jednotlivých cenových kategóriách by odporučili svojim známym automechanici? To zisťoval unikátny prieskum vykonávaný sieťou nezávislých autoservisov ProfiAuto. Až 239 profesionálnych mechanikov **ohodnotilo systémom školskej výučby päťdesiat najpopulárnejších vozidiel v Čechách a na Slovensku.** V kategórii automobilov do 3 000 eur zvíťazila Toyota Yaris II, najhoršie si naopak viedol Renault Thalia II. ### AKO SA HODNOTILO? Spoľahlivosť motora a jeho zavesenie, poruchovosť elektroniky a kvalita karosérie. To sú kritériá, na základe ktorých hodnotili mechanici spoľahlivosť celkom päťdesiatich obľúbených modelov áut v Českej republike. Z aritmetického priemeru hodnotenia týchto kritérií vyplynula päťbodová stupnica známok ako v škole. **Mechanikom tieto autá denne prechádzajú pod rukami a dokážu tak určiť najčastejšie príčiny porúch.** Do výberu boli zaradené vozidlá ako Volkswagen Golf V, Ford Focus II, Renault Thalia, Škoda Fabia I, Kia ceed I, Peugeot 206, Opel Astra H, Peugeot 207, Ford Fusion, Toyota Yaris II, Hyundai i30 I, Hyundai Getz či Renault Thalia II.
### OD THALIE RUKY PREČ Najlepšie v hodnotení dopadla Toyota Yaris II (výroba 2005-2011). „Automobil získal výslednú známku 2,1 a odporučilo by ho celých 86 percent opýtaných mechanikov. Najviac na ňom oceňovali motor a elektroniku. **Nadpriemerné hodnotenie ale získala aj karoséria a upevnenie motora,“** priblížil Jindřich Krejčí, riaditeľ projektu ProfiAuto v Česku a na Slovensku. Anketa podľa neho zisťovala tiež najčastejšie príčiny porúch. U Toyoty Yaris II respondenti najviac spomínali problémy s koróziou, kompresorom klimatizácie, vodným čerpadlom alebo tiež s čapmi riadenia. O druhé miesto sa podelili Volkswagen Golf V (2003-2008) a Hyundai i30 I (2007-2012) s výsledkom 2,3. Pri Volkswagene Golf V sa ukázala ako nespoľahlivá okrem iného praskajúca hlava v motore 2,0 TDI 16 V. Problém s motorom mal aj model Hyundai i30 I. Mechanici u neho poukazovali na uloženie kľukového hriadeľa a celkovú hlučnosť motora. **Na treťom mieste v cenovej kategórii do 3 000 eur skončil Ford Focus II (2004-2011) s hodnotením 2,7.** Naopak najhoršie si v ankete viedol model Renault Thalia II (2008-2013), ktorému respondenti pridelili známku 3,2. **„Vo všetkých kategóriách získal automobil podpriemerné hodnotenie.** Zo skúseností mechanikov trpia tieto vozidlá na časté korózie, vypaľovanie koncoviek predných svetlometov, problémy s výfukom, zavesovaním kolies aj čapy ramien silentblokov,“opisuje Lukáš Czauderna, poradca pre rozvoj autoservisov ProfiAuto Service.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia