Toto sú najlepšie jazdenky do 3 000 eur! Mechanici zostavili rebríček tých najspoľahlivejších
Aké auto v jednotlivých cenových kategóriách by odporučili svojim známym automechanici? To zisťoval unikátny prieskum vykonávaný sieťou nezávislých autoservisov ProfiAuto. Až 239 profesionálnych mechanikov **ohodnotilo systémom školskej výučby päťdesiat najpopulárnejších vozidiel v Čechách a na Slovensku.** V kategórii automobilov do 3 000 eur zvíťazila Toyota Yaris II, najhoršie si naopak viedol Renault Thalia II. ### AKO SA… Prečítať celé
Vydané Text: Peter Orosz
### OD THALIE RUKY PREČ
Najlepšie v hodnotení dopadla Toyota Yaris II (výroba 2005-2011). „Automobil získal výslednú známku 2,1 a odporučilo by ho celých 86 percent opýtaných mechanikov. Najviac na ňom oceňovali motor a elektroniku. **Nadpriemerné hodnotenie ale získala aj karoséria a upevnenie motora,“** priblížil Jindřich Krejčí, riaditeľ projektu ProfiAuto v Česku a na Slovensku. Anketa podľa neho zisťovala tiež najčastejšie príčiny porúch. U Toyoty Yaris II respondenti najviac spomínali problémy s koróziou, kompresorom klimatizácie, vodným čerpadlom alebo tiež s čapmi riadenia.
O druhé miesto sa podelili Volkswagen Golf V (2003-2008) a Hyundai i30 I (2007-2012) s výsledkom 2,3. Pri Volkswagene Golf V sa ukázala ako nespoľahlivá okrem iného praskajúca hlava v motore 2,0 TDI 16 V. Problém s motorom mal aj model Hyundai i30 I. Mechanici u neho poukazovali na uloženie kľukového hriadeľa a celkovú hlučnosť motora. **Na treťom mieste v cenovej kategórii do 3 000 eur skončil Ford Focus II (2004-2011) s hodnotením 2,7.**
Naopak najhoršie si v ankete viedol model Renault Thalia II (2008-2013), ktorému respondenti pridelili známku 3,2. **„Vo všetkých kategóriách získal automobil podpriemerné hodnotenie.** Zo skúseností mechanikov trpia tieto vozidlá na časté korózie, vypaľovanie koncoviek predných svetlometov, problémy s výfukom, zavesovaním kolies aj čapy ramien silentblokov,“opisuje Lukáš Czauderna, poradca pre rozvoj autoservisov ProfiAuto Service.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
ODPORÚČANÉ
Môže moje auto tankovať HVO?