Meno nového šéfa Škody Auto je prekvapením: je ním človek z Mercedesu a VW

Po nečakanom odchode Bernharda Maiera sa novým predsedom predstavenstva stal Thomas Schäfer.
Vydané  Text: 
Ako sme vás nedávno informovali, dnes už bývalý šéf Škody **Bernhard Maier odišiel po 5 rokoch zo svojej funkcie k 1. augustu**. Dnes členovia predstavenstva zverejnili meno nového šéfa, ktorým sa stal Thomas Schäfer, doteraz pôsobiaci na pozícii generálneho riaditeľa juhoafrického zastúpenia značky. Päťdesiatnik **Thomas Schäfer** pôsobí vo vrcholovom manažmente Volkswagen Group od roku 2012, pričom posledných 5 rokov bol generálnym riaditeľom značky pre celý subsaharský africký región. Okrem toho je tiež prezidentom Africkej asociácie výrobcov automobilov (AAAM). Funkciu preberá k dnešnému dňu. Thomas Schäfer [podľa svojho profilu na Linkedin](https://www.linkedin.com/in/thomas-schaefer-61b446138/?originalSubdomain=za) v minulosti pracoval aj pre Daimler, a to v Nemecku v rokoch 2004 až 2012 na pozíciách Senior Manager Overseas Production a Director International Production Support and Customer Centers, ako aj Vice President Production Plants v Mercedes-Benz Malaysia (2003-2005). Po oznámení odchodu Maiera nebolo známe žiadne meno jeho nástupcu, preto je Schäfer veľkým prekvapením. Špekulovalo sa aj o Čechovi Martinovi Jahnovi, ktorý pred dvomi dňami informovali na svojom profile na LinkedIn o odchode z funkcie výkonného viceprezidenta pre predaj a marketing jedného zo spoločných podnikov skupiny Volkswagen v Číne. Predseda podnikovej rady **Jaroslav Povšík** sa k menu nového šéfa podľa magazínu Auto.cz vyjadril neisto: “Je to pre mňa takzvaný králik vytiahnutý z klobúka, o ktorom som prakticky nikdy nepočul. Pochádza z Južnej Afriky, v rámci značky sa tomu hovorí väčšia dielňa, je to niečo menšie ako Kvasiny. Pred mesiacom som s ním hovoril, položil som mu otázku číslo jedna, či prichádza Škodu stlmiť alebo rozvíjať a on povedal *vždy hrám za tím, ktorého som kapitánom*.“ Dôvody, pre ktoré bol Schäfer do funkcie zvolený teda verejnosti nie sú známe, ale pravdepodobne spoločnosť potrebovala nový vietor, ktorý by pomohol automobilke čeliť čoraz náročnejším výzvam. Riaditeľ Volkswagenu Herbert Diess sa nedávno vyjadril pre Frankfurter Allgemeine Zeitung, kde zdôraznil, že **Škoda nie je dostatočne agresívna** čo sa týka objemu predaných áut a to najmä v porovnaní s Kórejcami a Francúzmi. Hlavným cieľom by preto malo byť posilnenie pozície v segmente cenovo výhodných áut.