Dotácie na kúpu nového automobilu sú tu aj pre spaľovacie autá s výškou 3 000 eur! Takto chce francúzska vláda rozhýbať automobilový trh.
Francúzska vláda zaviedla v tomto roku dotácie na vyradenie starého auta a nákup nízkoemisného vozidla. **Výška bonusu je 3 000 eur na spaľovacie alebo hybridné auto s emisiami CO2 nižšími ako 137 g/km a 5 000 eur na elektromobil alebo plug-in hybrid.** Najväčší úžitok z nového programu majú vozidlá značky Toyota. Podmienkam štátnej subvencie vyhovuje 98 % áut japonskej značky predávaných… Prečítať celé
Vydané Text: Tlačový servis
### Dotácie vyhovujú Toyote
Pre vozidlá značky Toyota je stanovený limit 137 g/km CO2 veľmi štedrý. **Vypláca sa, že automobilka venovala pozornosť a prostriedky na výskum a rozvoj nízkoemisných áut ešte v 90. rokoch.** Nová vládna dotácia preto pokrýva väčšinu modelového radu Toyoty vo Francúzsku. Kvalifikujú sa na ňu všetky obľúbené osobné autá – Aygo, Yaris, Corolla, C-HR, Camry, Prius a RAV4. Mimo limitu sa ocitli iba športové modely (GT86, GR Supra), terénne (Hilux, Land Cruiser) a úžitkové (PROACE, PROACE CITY).
### Aj na Slovensku?
Mnohých motoristov určite zaujíma, či podobné opatrenie vláda schváli aj u nás, keďže prepad automobilového trhu výrazne zasiahol najmä predajcov nových vozidiel. **Počas apríla došlo k registrácii len 3 424 nových osobných automobilov, čo predstavuje oproti minulému roku markantný pokles o 64,50%.** To predstavuje najhoršiu hodnotu zaznamenanú v mesiaci apríl za posledných 25 rokov. Nejde však len o jediný mesiac, automobilky majú problém od začiatku roka 2020. Za prvé 4 mesiace klesol medziročne počet registrácií o viac ako 10 tis kusov čo spôsobilo výpadok na tržbách vo výške približne 200 miliónov eur. Aj keď sa v súčasnosti situácia na trhu zlepšuje, predaje ani zďaleka nedosahujú pôvodnú úroveň. Zákazníci majú strach z ekonomickej situácie a veľkú investíciu do nového auta preto mnohí odkladajú na neskôr. **Dotácie na kúpu nového auta by nepochybne pomohli rozhýbať trh, niektorí však poukazujú na to, že by v konečnom dôsledku išlo o zbytočné plytvanie štátnych peňazí na nesprávnych miestach.** Proti podpore je napríklad aj minister hospodárstva, Richard Sulík: *„My si teda musíme povedať, čo vlastne chceme. Ak chceme aby sme dlhodobo znižovali množstvo odpadu, tak neplaťme peniaze za to, že budeme odpad produkovať. Ja teda nepovažujem šrotovné za dobrý nápad. Myslím si, že mnoho iných foriem podpory, ktoré budú ďaleko účinnejšie, ako platiť za to, že ľudia hodia veci, ktoré ešte vedia používať, že ich hodia do koša.“*