Toto auto prekonalo svetový rekord v zrýchlení z 0-400-0 km/h!

Automobil Koenigsegg Regera to zvládol za neuveriteľných 31,49 sekundy!
Vydané  Text: 
Pred tromi rokmi sa rovnakej spoločnosti podarilo s modelom Agera RS dosiahnuť rekord, ktorý bol o 1,8 sekundy pomalší ako s najnovším vozidlom. Podľa generálneho riaditeľa spoločnosti Koenigsegg Christiana von Koenigsegga dokáže automobil za ideálnych podmienok dosiahnuť ešte oveľa lepší čas. K zdolaniu svetového rekordu prišlo v švédskych lesoch na vojenskom letisku a za volantom sedel továrenský vodič spoločnosti Sonny Persson. Model Regera bol vytvorený s jediným cieľom – zrýchliť z 0-400-0 km/h za čo najrýchlejší čas. Aby vozidlo splnilo tento cieľ, bolo kompletne homologizované a skonštruované tak, aby dosiahlo čo najlepší výkon, ovládanie a samozrejme sa dbalo aj na bezpečnosť. Koenigsegg Regera je kombináciou výkonného spaľovacieho motora spolu s dvomi turbokompresormi V8 a tromi elektrickými motormi. Vozidlo má v sebe špičkovú batériu v patentovanej technológii hnacej sústavy s názvom Koenigsegg Direct Drive. Táto revolučná technológia odstraňuje tradičnú prevodovku, vďaka čomu je Regera ľahšia a efektívnejšia ako bežné hybridné riešenia. Aj napriek jasnému cieľu je dizajn Regeru veľmi luxusný a nezabudlo sa ani na vybavenie, ktorého súčasťou sú športové sedadlá. Z hľadiska bezpečnosti bola upravená kabína vodiča, do ktorej bola osadená klietka a bezpečnostný postroj na ochranu vodiča. Dosiahnuť rekord nie je iba otázkou technickej prípravy a výbavy, ale aj správneho počasia, ktoré bolo vtedy ideálne – slnečné a bez vetra. Vzletovú dráhu letiska bolo potrebné mierne predĺžiť, aby dosahovala 2000 metrov, čo je dráha, z ktorej sa dá vyťažiť maximum výkonu. Štart sa teda uskutočnil už na príjazdovej dráhe, čím sa celá trať predĺžila o 300 metrov. Nevýhodou boli nerovnosti na dráhe, ktoré boli dôsledkom nepoužívania vzletovej dráhy a bolo potrebné sa im vyhnúť, čím sa trajektória mierne vychyľovala z priamky. Aj preto je dosiahnutý rekordný čas ešte stále nenaplneným potenciálom auta. Napriek nedokonalostiam trate dokázala Regera zrýchliť na 400 km/h za 22,87 sekundy a potrebovala na to 1613,2 metra. K spomaleniu a následnému zastaveniu prišlo už za 8,62 sekundy na vzdialenosti 435,26 metra. Celková vzdialenosť, ktorá bola na zrýchlenie z 0-400-0 km/h potrebná bola 2048,46 metra, teda len o pár metrov viac ako 2 kilometre. > Rýchlosť zvuku vo vzduchu s teplotou 25°C je 1 246,07 km/h, teda 346,13 m/s Generálny riaditeľ a zakladateľ spoločnosti sa k rekordu vyjadril s neskrývaným nadšením. „Skutočne pôsobivé je, aké neuveriteľné sú brzdy Regera – 8,62 sekundy zo 400 km/h na 0 km/h, neslýchané. Je to dôkaz rovnováhy, odpruženia, ako aj aerodynamiky Regera a samozrejme zostavenia bŕzd Koenigsegg na mieru. Čísla teraz jasne ukazujú veľkosť Regery. Vieme však, že sme schopní tieto už aj tak pôsobivé čísla ešte o niečo vylepšiť a to na trati s lepšími podmienkami na jazdu.“




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia