Najlacnejšie auto s automatom: Mitsubishi Space Star je nový zlatý štandard

Plánujete kúpiť nové auto? Určite by ste mali zvážiť nový Mitsubishi Space Star, dokonca aj keď ste doteraz uvažovali nad väčším.
Vydané  Text: 

Pre koho? Predsa pre každého.

Mitsubishi Space Star cieli na oveľa širšie spektrum osobností, než by sa mohlo na prvý pohľad zdať. Je to praktické, cenovo dostupné a bezpečné auto, ktoré si drží cenný titul najlacnejšie auto s automatickou prevodovkou. Je fakticky jediné vo svojom segmente s automatom. Stáva sa tak z neho spomenutý zlatý štandard a je zhmotnením toho, čo môže moderný človek chcieť od svojho auta v roku 2020.

Dochádzanie do práce, zvládanie každodenných zábavných i menej zábavných povinností, úloh a prekážok, aktívny životný štýl v uličkách mesta, ale i výlety mimo neho – na to všetko je nový Space Star parádne pripravený.

Nové auto za cenu jazdenky, ale s 5-ročnou zárukou

Mitsubishi Space Star začína na veľmi pôsobivej cene iba 8 990 eur. Mať nové, bezpečné a spoľahlivé auto za menej ako deväťtisíc, to stále nie je žiadna samozrejmosť. Predovšetkým nie pri zohľadnení záruky až päť rokov! Za túto cenu dostanete auto vo výbave INFORM, ktorá obsahuje šesť airbagov, bezpečnostné systémy ABS, ASC, TCL, HSA, funkciu denného svietenia, elektrické sťahovanie predných okien a dokonca aj dažďový senzor. Auto vám teda bude v správne nastavenej polohe páky ovládania stieračov stierať samé celkom automaticky.

Málokto si ale kupuje nové auto v najnižšej výbave, pretože za veľmi malý doplatok za vyššiu výbavu môže mať množstvo hodnotnej techniky. Rozdiely v prvkoch jednotlivých výbav najlepšie sprehľadňuje nasledujúca tabuľka:



Zásadná informácia je, že ak si chcete Space Star zadovážiť s „automatickou prevodovkou“, dostanete ju už za celkovú cenu 11 990 eur, a to s bohatou ponukou techniky a komfortu vďaka výbave INVITE.

Najvyšším stupňom výbavy je INTENSE za 14 190 eur, v ktorej dostanete to najlepšie, čo vie Space Star ponúknuť, vrátane 7″ displeja so systémom SDA3, automatickou klimatizáciou či zadnou parkovacou kamerou.

Významným argumentom ku kúpe je tiež záruka 5 rokov alebo 100 000 km na samotné nové vozidlo, ďalej rovnaká záruka na originálne príslušenstvo, kontrola stavu vozidla zadarmo a tiež neuveriteľná 15-ročná asistenčná služba MAP.

> Nezabudnite navštíviť stránku modelu [Space Star na webe mitsubishi-motors.sk](https://www.mitsubishi-motors.sk/modely/novy-space-star/)
Čo znamenajú skratky bezpečnostných funkcií v Mitsubishi Space Star?
ABS Antiblokovací brzdový systém, ktorý umožňuje riadenie vozidla aj v šmyku
ASC Systém aktívneho riadenia stability
TCL Systém elektronického riadenia trakcie
HSA Asistent rozjazdu do kopca
BAS Brzdový asistent
ESS Systém signalizácie núdzového brzdenia
EPS Elektrický posilňovač riadenia

Spotreba päť litrov a prevodovka CVT

Mitsubishi Space Star na Slovensku kúpite s benzínovými trojvalcovými motormi 1.0 MIVEC a 1.2 MIVEC. Ponúkajú dve výkonové naladenia, 52 kW (71 k) a 59 kW (80 k), pričom od výbavy INFORM+ je súčasťou funkcií aj automatické zapínanie a vypínanie motora Auto Stop & Go (AS&G).

Možno si poviete, že výkon 71 a 80 koní nie je práve najvyšší, lenže Space Star váži iba 935 až 980 kilogramov! S krútiacim momentom na úrovni maximálne 88 a 106 Nm sa tak z týchto agregátov stávajú ideálne motory do mesta. Ak by ste si chceli auto zadovážiť s prevodovkou CVT, automaticky dostanete silnejší variant.

Jednoznačne najsilnejšou stránkou týchto motorov je ich účinnosť, a teda nízka spotreba paliva a nízke emisie. Podľa prísnej metodiky WLTP je možné jazdiť za 5,0 – 5,3 l/100 km. Dostať sa ale pod magických päť litrov nie je vôbec tak ťažké, ako by ste si mohli myslieť – s dosahovaním čo najnižšej spotreby vám Space Star pomôže tým, že počas plynulej jazdy bude udržiavať motor v nízkych otáčkach a do vyšších ho pustí iba vtedy, keď potrebujete zrýchľovať.

Keď sa kdekoľvek dočítate o Mitsubishi Space Star, veľa pozornosti sa venuje prevodovke. Hatchback síce ponúka aj klasický päťstupňový manuál, ale za malý príplatok umožňuje použitie prevodovky CVT. Tá sa z pohľadu vodiča vôbec v ničom nelíši od obyčajnej automatickej prevodovky – skrátka zaradíte režim D a idete dopredu, výberom R cúvate. A to je všetko, auto sa ovláda bez spojky, iba brzdovým a akceleračným pedálom. Prevodovky CVT súčasnej generácie sa zbavili všetkých svojich neduhov z minulosti, dokonca vo veľkej miere potláčajú známy zvukový „vysávačový efekt“ vznikajúci pri prudkom zrýchľovaní. Výhodou tejto prevodovky je, že má jeden kontinuálne sa meniaci prevodový stupeň, takzvaný variátor, ale pre zachovanie intuitívnosti sa auto tvári, že má normálne prevodové stupne.

Parkovanie s prehľadom aj vďaka kamere

Hoci je interiér Space Staru priestranný, zvonka je auto veľmi kompaktné. Má dĺžku iba 3 845 mm a šírku 1 665 mm, takže sa s ním skvelo parkuje aj v preplnených podzemných garážach, o staromestských uličkách nehovoriac. Veľkým pomocníkom pri parkovaní je zadná kamera, ktorá premieta obraz na stredový displej. Vďaka krátkym previsom vpredu a vzadu vôbec nebudete potrebovať parkovacie senzory, pretože všetko spoľahlivo odhadnete aj od oka.

Nemôžeme nespomenúť podstatný fakt, že podvozok od vozovky vzdialený 15 centimetrov, čo je svetlá výška mnohých crossoverov. Výjazd na obrubník bude teda bezpečný a bezproblémový.

V kontexte bezpečnosti spomeňme aj systém SDA 3 so 7-palcovým dotykovým displejom a podporou Android Auto a Car Play, ktorý je k dispozícii v najlepšej výbave INTENSE. Spolu s funkciou LINK-SYSTEM získate aj ovládanie telefonátu priamo na volante.

Veľký medzi malými

Ako bolo zmienené vyššie, Space Star má kompaktné vonkajšie rozmery, ale vnútri má veľmi solídny priestor. Interiér je stavaný pre päť pasažierov vrátane vodiča a prekvapujúce je, že všetci sa zmestia bez väčších kompromisov v pohodlí.

Objem batožinového priestoru je 235 litrov a aj v tejto základnej konfigurácii preveziete športový detský kočík bez toho, aby ste sklápali zadné sedadlá. Tie sa dajú sklopiť takmer do roviny, čím sa vytvorí nákladný priestor. S trochou šikovnosti vnútri preveziete dokonca aj bicykel. Keďže sa sedadlá dajú sklopiť v pomere 2:1, môžete na zadnom sedadle stále previezť dieťa v detskej sedačke a k tomu aj dlhší náklad.

Podlaha kufra môže byť na želanie vybavená plastovou vaničkou s drážkami, ktoré do určitej miery zabraňujú posúvaniu batožiny počas jazdy a chránia čalúnenú podlahu pred prípadnými rozliatymi tekutinami. Od výbavy INFORM+ sa Mitsubishi Space Star predáva aj s krytom batožinového priestoru, ktorý nepochybne oceníte vždy, keď chcete v kufri prevážať cennosti a neželáte si, aby boli viditeľné cez okno.

> Mitsubishi Space Star by ste mali zvážiť aj v prípade, že ste sa doteraz obzerali skôr po väčších hatchbackoch. Požiadajte o testovaciu jazdu a možno zistíte, že viac ako zopár decimetrov v kufri navyše oceníte výhody prevodovky CVT, nízku spotrebu a obratnosť.
Pri tvorbe článku sme vychádzali z aktuálneho cenníka a katalógu Mitsubishi Space Star.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia