Prvá jazda: Nový Hyundai i30 1.5 DPi a i30 Wagon N-Line 1.6 CRDi
Ako zvláda vylepšený Hyundai i30 s motorom 1.5 DPi mestské podmienky? A hodí sa do športovo ladeného kombi známy naftový motor 1.6 CRDI? Odpovede som sa snažil nájsť počas prvých jázd s hatchbackom a kombi i30 po facelifte. Veľa času som nepotreboval, autá presviedčajú o svojich kladoch už po prvých kilometroch.
Vydané Text: Erik Stríž

Hyundai i30 N-Line vo verzii kombi: Len to najlepšie
Deň s novými Hyundai i30 sa začal priam ideálne, hneď tým lepším modelom. Modernizovaná i30 je vo verzii N Line tak nápadne odlišná od svojho východiskového súrodenca, že je to skoro celkom iné auto – nielen na pohľad, ale aj charakterovo.





- karosárske vyhotovenie kombi s estetickými doplnkami N v rámci výbavy N Line;
- naftový motor 1.6 CRDi s max. výkonom 100 kW (136 k) so 48 V mild hybridným systémom;
- max. krútiaci moment 225 Nm;
- kombinovaná spotreba 4,8 – 5,1 l/100 km;
- automatická 7-stupňová prevodovka s možnosťou manuálneho radenia pákou alebo páčkami za volantom;
- max. rýchlosť 200 km/h;
- akcelerácia 0-100 km/h za 10,1 s;
- testované vozidlo stálo na pneu Michelin 225/40 ZR 18.


Hyundai i30 hatchback 1.5 DPi
Na túto verziu i30 som sa zvlášť tešil, pretože práve toto je to auto, ktoré si budú Slováci kupovať najčastejšie. N Line je síce úchvatný, N-ko ani nehovoriac, ale predsa len zaplatiť za športové kombi 28 530 eur, to nie je pre každého. Hatchback je lacnejší ako kombi, výbavu FAMILY môžeme považovať za ideálnu z hľadiska pomeru ceny k výbave a silným argumentom ku kúpe môže byť aj motor 1.5 DPi, na ktorý naši čitatelia tak dobre zareagovali komentármi. Keď sme príchod tohto motora avizovali na Autovinách, boli sme celkom prekvapení, koľko ľudí (vraj) túži po poctivej atmosfére so štyrmi valcami. Testovaný Hyundai i30 hatchback 1.5 DPi v skratke:- benzínový motor bez turba s max. výkonom 81 kW (110 k);
- max. krútiaci moment 144 Nm;
- 4 valce, celkový zdvihový objem 1 498 cm3;
- manuálna 6-stupňová prevodovka;
- kombinovaná spotreba 6,1 – 6,2 l/100 km;
- max. rýchlosť 187 km/h;
- akcelerácia 0-100 km/h za 12,3 s;
- testované vozidlo stálo na pneu Michelin 205/55 R16.





Erik Stríž
Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk