Najobľúbenejšia Dacia Duster v ohrození! Podľa všetkého definitívne skončí predaj verzie s benzínovým motorom 1.3 TCe

**Počet článkov týkajúcich sa emisných noriem každým mesiacom stúpa.** Táto téma má výrazný vplyv na súčasný automobilový priemysel, ktorý kvôli prísnejšej legislatíve prechádza najväčšou premenou za posledných 50 rokov. Kúpiť obyčajné auto so spaľovacím motorom je čoraz ťažšie, každý deň miznú z trhu populárne motorizácie a čoskoro už auto bez nejakej formy elektrifikácie jednoducho v ponuke automobiliek nenájdeme…. Prečítať celé
Vydané  Text: 
**Počet článkov týkajúcich sa emisných noriem každým mesiacom stúpa.** Táto téma má výrazný vplyv na súčasný automobilový priemysel, ktorý kvôli prísnejšej legislatíve prechádza najväčšou premenou za posledných 50 rokov. Kúpiť obyčajné auto so spaľovacím motorom je čoraz ťažšie, každý deň miznú z trhu populárne motorizácie a čoskoro už auto bez nejakej formy elektrifikácie jednoducho v ponuke automobiliek nenájdeme. Týka sa to aj v našich končinách veľmi populárnej Dacie Duster. Portál [Rnews.cz](https://www.facebook.com/RNewsCZ/) totiž **informoval o pravdepodobnom ukončení výroby najsilnejšieho agregátu 1.3 TCe** vo výkonových verziách 96 a 110 kW. Silný Duster s pohonom všetkých štyroch kolies má z hľadiska legislatívy príliš vysoké emisie na úrovni 140 g CO2/km, čím prekračuje stanovenú hranicu až o 44 g CO2/km. **Predajný úspech tohto modelu navyše zhoršuje priemer flotilových emisií celého koncernu,** a preto je ukončenie alebo výrazné obmedzenie predaja tohto agregátu nevyhnutné. O benzínovej náhrade môžeme zatiaľ len špekulovať, istú dobu sa však Duster bude musieť spoľahnúť len na trojvalcový 1.0 TCe. S najväčšou pravdepodobnosťou príde nová silnejšia motorizácia už s určitou formou hybridného pohonu, čo sa nemusí páčiť každému. **Komplikovaná technika navyše spôsobí zvýšenie cien Dacie aj o niekoľko tisíc eur.** **VIDEOTESTY AMŠ**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!