Nový Mercedes-Benz Triedy S bude mať o 27 tlačidiel menej, zato viac displejov
V novom Mercedese Triedy S bude až o 27 fyzických tlačidiel menej ako v tej súčasnej. Mercedes displejom verí.
Vydané Text: Erik Stríž
Nová generácia systému bude lokalizovaná do 27 jazykov, v ktorých bude komunikovať aj hlasový asistent Hey Mercedes.
Medzi najvýznamnejšie inovácie druhej generácie systému MBUX patrí:
* 3D digitálny kokpit pred volantom, trojrozmerný efekt vodič vidí aj bez použitia akýchkoľvek 3D okuliarov;
* displej s obrazovou technológiou OLED umožňuje aj taktilnú odozvu;
* centrálny multimediálny displej je po novom orientovaný na výšku;
* obsah na obrazovkách možno zdieľať s ostatnými cestujúcimi;
* v systéme My MBUX je možné registrovať sedem rôznych používateľov, pričom každý z nich má vlastné nastavenie celého vozidla;
* prihlásenie používateľa (vodiča) sa vykonáva jedným z viacerých spôsobov – PIN kódom, odtlačkami prstov, rozpoznávaním tváre a reči;
* hlasový asistent Hey Mercedes dokáže lepšie viesť dialógy, vysvetľovať funkcie a postupy a pri niektorých akciách ho užý nie je potrebné vyvolávať hláškou „Ahoj Mercedes“ – stačí rovno povedať pokyn, napríklad „zdvihni telefón“.
### Head-up displej s virtuálnou realitou
Jednou z významných inovácií je tiež rozšírená realita pre head-up displej. V praxi by to malo fungovať tak, že navigačné pokyny zobrazené na head-up dispeji sa prispôsobujú reálnej situácii na ceste a vodičovi sa priamo na čelnom skle zobrazuje dynamické navádzanie.
Je potrebné povedať, že s funkciou rozšírenej reality pri navigácii už nejaké tie skúsenosti máme, ale vždy toto dynamické navádzanie zobrazuje na displeji. A o praktickom využití tejto funkcie sa dá polemizovať, pretože stále nefunguje na sto percent. Ako sa to podarí spraviť Mercedesu, sme naozaj zvedaví, naše očakávania sú veľmi vysoké.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia