Ďalšie šetrenie nákladov? Vačkový hriadeľ a ďalšie komponenty motora budú z plastu!
Ak ste si mysleli, že viac plastu v nových autách už predsa byť nemôže, tak vás týmto článkom pravdepodobne sklameme. Vývojári z Fraunhoferovho inštitútu v spolupráci s firmami Mahle a Daimler skonštruovali modul zo špeciálneho plastového materiálu, do ktorého sa usádza vačkový hriadeľ. **Konkrétne ide o vláknami spevnený a teplom vytvrdený polymérový kompozit** schopný odolávať rovnako vysokej mechanickej aj tepelnej záťaži… Prečítať celé
Vydané Text: Peter Orosz
Samozrejme, **materiál musí podstúpiť ešte náročné testovanie, aby sa všetky udávané výhody overili v praxi.** Cieľom vývoja nových súčiastok je znížiť hmotnosť a výrobné náklady nových automobilov. Legislatíva apeluje na znižovanie emisií a pri stále lepšie vybavenejších autách zohráva veľkú úlohu práve hmotnosť. Jej redukcia by automaticky znížila aj vypúšťané emisie a spotrebu.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia