Ďalšie šetrenie nákladov? Vačkový hriadeľ a ďalšie komponenty motora budú z plastu!

Ak ste si mysleli, že viac plastu v nových autách už predsa byť nemôže, tak vás týmto článkom pravdepodobne sklameme. Vývojári z Fraunhoferovho inštitútu v spolupráci s firmami Mahle a Daimler skonštruovali modul zo špeciálneho plastového materiálu, do ktorého sa usádza vačkový hriadeľ. **Konkrétne ide o vláknami spevnený a teplom vytvrdený polymérový kompozit** schopný odolávať rovnako vysokej mechanickej aj tepelnej záťaži… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Ak ste si mysleli, že viac plastu v nových autách už predsa byť nemôže, tak vás týmto článkom pravdepodobne sklameme. Vývojári z Fraunhoferovho inštitútu v spolupráci s firmami Mahle a Daimler skonštruovali modul zo špeciálneho plastového materiálu, do ktorého sa usádza vačkový hriadeľ. **Konkrétne ide o vláknami spevnený a teplom vytvrdený polymérový kompozit** schopný odolávať rovnako vysokej mechanickej aj tepelnej záťaži ako doteraz používané kovové materiály. Z tohto materiálu budú pravdepodobne vyvíjať aj ďalšie časti pohonnej jednotky, ktoré sa môžu v blízkej budúcnosti objaviť aj v osobných automobiloch. Umelý materiál má totiž hneď niekoľko výhod. Vďaka minimálnej potrebe ďalšieho opracovania po odliatí nevyžaduje komponent takú pozornosť pri výrobe ako kovový materiál, odolnejšia je tiež základová forma. Jediná poslúži na výrobu až 500 000 modulov. A aby toho nebolo málo, **samotná výroba plastu je o niečo šetrnejšia k životnému prostrediu.** Vývojári sa tiež sústredili na redukciu hluku a vibrácií, okrem toho je potrebné spomenúť aj monolitický dizajn. Súčasťou modulu totiž sú aj ložiská, čo šetrí čas a ďalšie emisie pri samotnej výrobe. Ďalšie zjednodušenie sa týka montáže konkrétneho komponentu, keďže po novom stačí pripravený modul len priskrutkovať k zvyšku motora.
Samozrejme, **materiál musí podstúpiť ešte náročné testovanie, aby sa všetky udávané výhody overili v praxi.** Cieľom vývoja nových súčiastok je znížiť hmotnosť a výrobné náklady nových automobilov. Legislatíva apeluje na znižovanie emisií a pri stále lepšie vybavenejších autách zohráva veľkú úlohu práve hmotnosť. Jej redukcia by automaticky znížila aj vypúšťané emisie a spotrebu.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia