Modernizácia najúspešnejšieho európskeho SUV: nový VW Tiguan po facelifte
Wolfsburg, Volkswagen Tiguan je najúspešnejším SUV v Európe a jedným z najpredávanejších modelov tejto kategórie na svete. Doteraz z neho Volkswagen vyrobil vyše 6 miliónov exemplárov. V roku 2019 bol s približne 911.000 exemplármi opäť najžiadanejším modelom značky aj celého koncernu Volkswagen. Teraz prichádza hĺbková modernizácia bestsellera.
Vydané Text: Erik Stríž
### Kompletne nová predná časť karosérie Vizuálne sa modernizovaný Tiguan dá rozoznať najmä podľa novej prednej časti karosérie. Kapota motora je vyššia, nová maska chladiča s LED svetlometmi je širšia. V strede masky dominuje nové logo VW. Na dverách batožinového priestoru je pod novým logom v strede nápis „Tiguan“.
### Nové motory
Volkswagen nanovo usporiadal portfólio motorov pre Tiguan. Významnou novinkou je Tiguan eHybrid1 s pohonom plug-in hybrid s maximálnym systémovým výkonom 180 kW (245 k) 245 PS), ktorý prispieva k elektrifikácii pohonov značky. S dostatočne nabitou batériou sa Tiguan eHybrid vždy rozbieha v elektrickom režime, pričom môže dosiahnuť maximálnu rýchlosť 130 km/h. Dojazd s elektrickým pohonom je 50 km4 podľa WLTP. V hybridnom režime elektromotor pri akcelerácii podporuje benzínový motor 1.4 TSI a pri spomaľovaní rekuperáciou premieňa kinetickú energiu na elektrickú. Osobitú jazdnú dynamiku umožňuje režim „GTE“, ktorý sa aktivuje tlačidlom vedľa voliacej páky dvojspojkovej prevodovky DSG. V tomto režime spaľovací motor a elektromotor spolu poskytujú maximálny systémový výkon
Inovácie zamerané na ochranu životného prostredia sa uplatňujú aj pri iných druhoch pohonu. V tomto modelovom rade zvlášť obľúbené turbodiesele TDI dostali dva za sebou umiestnené katalyzátory SCR so samostatnými dýzami na vstrekovanie AdBlue – systém Twindosing. Jeden katalyzátor je umiestnený blízko motora, vďaka čomu dosahuje už krátko po štarte optimálnu prevádzkovú teplotu. Druhý katalyzátor je vo výfukovom potrubí pod podlahou kabíny, preto sú doňho vstupujúce výfukové plyny chladnejšie približne o 100 stupňov Celzia.
Treťou novinkou je Tiguan R1, ktorý predstavuje rozšírenie modelového radu o vysoko výkonnú športovú verziu. Poháňa ho benzínový štvorvalec motor 2.0 TSI konštrukčného radu EA888 evo, dosahujúci maximálny výkon 235 kW (320 k). Aby bol Tiguan R rovnako vhodný na každodenné používanie ako aj na športovú jazdu po pretekovom okruhu, Volkswagen preň vyvinul nový systém pohonu všetkých kolies 4MOTION s funkciou vektorového rozdeľovania krútiaceho momentu na zadné kolesá (Torque Vectoring).
### Digitalizované ovládanie
Modernizovaný Tiguan má úplne nový dotykový modul ovládania klimatizácie3. Okrem dotykových plôch, ktorými sa dajú ovládať aj funkcie ako vyhrievanie sedadiel, vyhrievanie predného a zadného okna, ako aj vyvolať menu klimatizácie, obsahuje aj veľkoryso dimenzované a osvetlené digitálne posúvače (Touch-Slider). Aj nový multifunkčný volant je vybavený osvetlenými dotykovými poľami a posúvačmi.
[GALLERY id=30787]
### Nové asistenčné systémy
Novým asistenčným systémom pre čiastočne automatizovanú jazdu je „Travel Assist“2/3, teraz po prvý raz použitý v modelovom rade Tiguan. Systém dokáže v rozsahu rýchlosti od 0 km/h (pri DSG), respektíve 30 km/h (pri manuálnej prevodovke) do 210 km/h prevziať riadenie, zrýchľovanie a spomaľovanie vozidla (pričom vodič zostáva zodpovedný za kontrolu vozidla). Asistenčný systém pre jazdu kombinuje funkcie adaptívneho tempomatu „ACC“2/3 (vedenie v pozdĺžnom smere) a asistenta pre udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu „Lane Assist“2/3 (vedenie v priečnom smere). Aktivuje sa osobitným tlačidlom „Travel Assist“ na novom multifunkčnom volante. Vodič musí mať aj pri jazde s aktivovaným asistentom ruky na volante, čo systém registruje pomocou kapacitných senzorov vo venci volantu. Aj pri dlhých jazdách po rovných cestách toto kapacitné monitorovanie pracuje výrazne spoľahlivejšie ako systémy reagujúce na pohyby volantu.
Novým prvkom je aj prediktívny tempomat „ACC“2/3, ktorý pri regulácii rýchlosti predvídavo zohľadňuje aj lokálne rýchlostné obmedzenia, začiatky obcí, križovatky a kruhové objazdy. Na to využíva dáta prednej kamery, signál GPS a digitálne mapové dáta navigačného systému. Aj známe asistenčné systémy boli pre nový Tiguan ďalej zdokonalené. Napríklad systém „Front Assist“2 teraz lepšie reaguje na osoby, ktoré v neprehľadných situáciách prechádzajú cez cestu, systém „Lane Assist“ teraz spoľahlivejšie rozoznáva ohraničenie jazdného pruhu, napríklad obrubníky trávnatej krajnice.
Nový stupeň evolúcie v oblasti osvetlenia prinášajú adaptívne svetlomety „IQ.LIGHT – LED-Matrix“3. Po Touaregu, Passate a Golfe je Tiguan štvrtým modelom značky Volkswagen, ktorý môže byť vybavený týmto osvetľovacím systémom – uznávaným ako jeden z najlepších na svete. Pomocou matrice z 24 LED v každom module svetlometu sa vytvárajú rozličné, sčasti interaktívne funkcie osvetlenia. Ďalšou novinkou v tomto modelovom rade Tiguan sú dynamické smerové svetlá. Novú konštrukciu majú aj zadné skupinové svetlá z LED, ktoré majú v najvyššej verzii tiež dynamické smerové svetlá; novým prvkom je vizuálne výrazná premenlivá grafika, uľahčujúca rozlišovanie medzi koncovými a brzdovými svetlami, ako aj animované funkcie „Coming home“ / „Leaving home“ pri zamknutí a odomknutí vozidla.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia