Citroën odhalil novú generáciu modelu C4. Vieme o nej všetko!

Citroën s modelovým radom C4 experimentoval už dlhšie. A máme pocit, že tentokrát v automobilke trafili jackpot. Karoséria coupé-crossover novinke svedčí.
Vydané  Text: 
Byť iný je v Citroën súčasťou DNA. Nie vždy to vyšlo, respektíve nie vždy to zákazníci prijali. Tentokrát sa však v automobilke rozhodli pre veľmi zaujímavú kombináciu. V prípade dizajnu automobilka ponúkne až 31 rôznych farebných variácií karosérie, v kabíne bude na výber 6 farebných verzií.
Do modernej strihnutej karosérie vložili interiér, ktorému síce extravagancia nechýba, no je jej tam tak akurát. Nechýba mu šarm a moderna, no konzervatívca neodplaší. Prístrojový panel je samozrejme elektronický, displej multimediálneho systému dostal bezrámikový dizajn. Ak by mi nikto povedal, že to môže v aute vyzerať dobre, tak… A ono to dobre vyzerá. Poteší klasický panel ovládania klimatizácie a fanúšikov retra jeden detail. Ikonická hliníková kľučka otvárania dverí je stále tu! Milé, čo poviete?
Interiér obsahuje 16 úložných priečinkov s celkovým objemom 39 litrov, zaujímavým detailom je držiak na tablet pred spolujazdcom.
**Dlhý rázvor sľubuje priestor** Z pohľadu rozmerov zodpovedá novinka štandardom triedy. Karosérie má rozmery 4 360 x 1 800 x 1 525 mm, rázvor osí kolies je 2 670 mm. Svetlá výška podvozka je solídnych 156 mm. Z pohľadu čísle je dôležitý ešte jeden údaj – veľkosť batožinového priestoru. Aj v tomto parametre novinka zostáva verná štandardu triedy, piate dvere ukývajú objem 380 dmᶾ.
Obrázky interiéru naznačujú, že dlhý rázvor prinesie dosť miesta na nohy zadných pasažierov. A čo okrem modernej strihnutej priestrannej kabíny môžeme od novinky očakávať? Celkom určite veľmi komfortnú jazdu po cestách s horším povrchom. Automobilka totiž zbiera chválu za kombináciu sedadiel Advanced Comfort a podvozka osadeného odpružením s progresívnymi hydraulickými dorazmi. A tak možno očakávať, že túto techniku dostane aj v novinka.
**Benzín, nafta aj automat** Pod prednou kapotou sa žiadne experimenty nekonajú. Na výber budú benzínové aj dieselové motory a tiež elektrika. V prípade benzínu budú v ponuke tri výkonové verzie trojvalca 1.2 PureTech (74 kW/100 k, 96 kW/130 k a 114 kW/155 k) pri nafte sú ohlásené dve výkonové verzie motora 1.5 BlueHDi (81 kw/110 k a 96 kW/130 k). Okrem klasickej šesťstupňovej manuálnej prevodovky budú vybrané výkonové verzie motorov k dispozícii aj s osemstupovým automatom.
**Elektrospotrebič** V prípade verzie Citroën ë-C4 automobilka siahla po osvedčenej technike, ktoré poznáme z modelov Peugeot e-208 a e-2008. Na pohon teda bude slúžiť elektromotor s maximálnym výkonom 100 kW (136 k) a najvyšším krútiacim momentom 260 Nm, akumulátor má kapacitu 50 kWh. Elektrický Citroën ë-C4 zrýchli z 0 na 100 km/h za 9,7 sekundy, maximálna rýchlosť je 150 km/h. V prípade dojazdu automobilka podľa metodiky WLTP sľubuje 350 kilometrov. V prípade pripojenia na nabíjačku s výkonom 100 kW, nabijete akumulátor na 80 % kapacity za 30 minút.