### Ako výskum prebiehal
Cieľom štúdie Initial Quality Survey je zistiť, s koľkými problémami sa zákazníci stretli počas prvých 90 dní od kúpy nového automobilu. Výsledkom je číslo, ktoré vyjadruje počet problémov na 100 vozidiel danej značky.
Respondenti odpovedajú na 223 otázok v dotazníku, ktoré sú rozdelené do 9 kategórií. Tento rok bolo hodnotených 32 značiek automobilov, avšak Tesla bola v rebríčku iba neoficiálne, keďže automobilka údajne neudelila povolenie zadávať dotazník jej zákazníkom v 15 amerických štátoch. Aj napriek tomu zozbierali dostatok údajov na to, aby sa v rebríčku objavila.
### Na čo sa ľudia sťažujú najčastejšie
Najčastejšie sťažnosti zákazníkov sa týkajú problematickej funkčnosti infotainmentu, konektivity, navigácie, dotykových obrazoviek, problémov s hlasovým ovládaním a bezdrôtového spojenia.
V prípade zákazníkov Tesly sa v dotazníku objavili aj rôzne iné kuriózne problémy, s ktorými sa stretávajú. Okrem nekvalitného laku sa vo výsledkoch objavili aj samopraskajúce okná či odpadnutý volant. S týmito hodnoteniami skončila Tesla v rebríčku na poslednom mieste.
### Kto v rebríčku prepadol
Nepriaznivé výsledky mali aj prémiové značky ako Land Rover, ktorý obsadil predposlednú priečku a zopakoval si tak negatívne umiestnenie z minulého roka. Na chvoste rebríčka je aj Audi, Volvo a Mercedes-Benz.
Veľkým prekvapením vo výsledkoch je Porsche, známe svojou kvalitou, ktoré sa umiestnilo v druhej polovici rebríčka, teda pod priemerom.
### Na ktoré autá sa zákazníci najmenej sťažujú
Naopak dobré výsledky poukazujú na spokojnosť so značkami, ktoré v minulosti nemali veľmi priaznivé výsledky. Na prvom mieste sa umiestnili hneď dve značky so zhodným počtom, a to americký Dodge a juhokórejská Kia.
Dodge je veľkým prekvapením rebríčka, keďže ide o domácu značku, ktorej ponuka modelov zahŕňa niekoľko veľmi starých modelov. Okrem toho za posledných 40 rokov prvé miesto v rebríčku neobsadila žiadna americká značka.
Prvenstvo značky Kia nie je žiadnym prekvapením, keďže je na čele rebríčka už posledných 6 rokov. V priemere bolo u nej zaznamenaných 136 problémov za prvých 90 dní užívania. V porovnaní s Teslou, ktorá obsadila posledný priečku a hlásených bolo u nej až 250 problémov počas prvých 3 mesiacoch užívania, je to veľmi dobrý výsledok.
Ďalšie priečky obsadili značky Chevrolet, Ram, Mitsubishi a Buick. U nás populárny Volkswagen mal zaevidovaných 151 problémov a Hyundai 152. Priemer bol 166 problémov u 100 áut za prvých 90 dní.
AUTOVINY.SK » Aktuality » Veľké hodnotenie kvality áut: Z „našich značiek“ opäť vedie Kia
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk