Z Citroënu C4 je nádherné SUV kupé, v predaji bude aj ako elektromobil

Nový Citroën C4 sa predviedol v plnej kráse a poukazuje na vysoké ambície francúzskej značky.
Vydané  Text: 
### Elektrina, benzín a nafta Nový Citroën C4 a Citroën ë-C4 sú fakticky totožné vozidlá až na to, že vo verzii ë-C4 pracuje už výlučne elektrický motor. Automobilka tak po uvedení plug-in hybridného Citroën C5 Aircross opäť avizuje cenovo dostupné elektrifikované riešenie osobnej dopravy. Celkovo sa pritom jedná už o piaty elektrifikovaný model v stratégii značky, elektrická C4 prichádza po modeloch C5 Aircross SUV Hybrid, Ami, ë-Dispatch a ë-SpaceTourer. Jednou z najvýznamnejších ťahákov modelu C4 bude jeho estetické a karosárske vyhotovenie. V podstate sa jedná o crossover medzi robustnejším hatchbackom, kupé a kompaktným SUV, pričom si zachováva rozmery vhodné do mestského prostredia. Významnou súčasťou noviniek je ich technologická vybavenosť, ako tlmiče s progresívnymi hydraulickými dorazmi, sedadlá Advanced Comfort, automatická prevodovka s elektronickým preraďovaním (shift by wire), digitálny prístrojový panel či ergonomický interiér s presvetlením. ### Skutočne ergonomický interiér
Z dostupných fotografií máme radosť aj preto, že automobilka sa rozhodla ovládače klimatizácie spracovať do konvenčných otočných ovládačov a nie do virtuálneho prostredia na centrálnom displeji. Fyzický ovládač má dokonca aj hlasitosť zvukov vedľa displeja a tiež tladidlo pre návrat na hlavnú obrazovku – takto má vyzerať ergonomický interiér, výborne! ### Dostupný elektromobil
Citroën momentálne uvádza iba to, že novinka C4 bude konfigurovateľná so stopercentne elektrickým pohonom, potom s pohonom na benzínový i naftový motor. Očakávame, že základnou motorizáciou bude benzínový trojvalec PureTech, ktorý bude tiež najčastejšou zákazníckou voľbou. O cenách, dostupnosti, prvkoch výbavy a jednotlivých motoroch sa tlačová správa nezmieňuje. Viac by sme mali vedieť presne 30. júna 2020, kedy je naplánovaná formálna premiéra nových automobilov. Očakávame však, že Citroën svojou cenovou ponukou spôsobí veľké vrásky na tvári konkurenčných automobiliek.


Inzercia

Inzercia




Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk