Výkonný dieselový motor Renaultu Talisman proste sedí! Pre vysokých ľudí však máme zlé správy
Keď pred časom Renault z dôvodu emisií masívne prechádzal na menšie objemy motorov, zadivene sme zdvíhali obočie. Teraz ho zdvíhame potešene, pretože sa vracia k objemu, ktorý patrí k veľkostnej triede Talismanu – k dvojlitrovému naftovému štvorvalcu.
Vydané Text: Michal Čabai
Na to, aby ste si auto naplno užili, však treba, aby ste veľmi nenarástli. **Nad 185 cm budete rozmýšľať, kam dáte hlavu a platí to o predných aj zadných sedadlách.** Ak vás rodičia až tak za uši neťahali, oceníte šírku v oblasti lakťov aj ramien či veľmi zaujímavo tvarované opierky hlavy na predných sedadlách.
Zvyknúť si treba najmä na ovládanie informačného a zábavného systému, ktorý si v Renaulte spravili po svojom a nie vždy sa v ňom zorientujete úplne intuitívne. Veríme však, že po mesiaci každodenného používania sa s ním skamarátite. Chválime aspoň to, že na ovládanie teploty slúžia fyzické otočné tlačidlá. K mnohým ďalším funkciám sa dostanete cez tlačidlá na boku displeja, prípadne potom na displeji, čo môže odvádzať pozornosť od riadenia. **Viac sme očakávali najmä od radarového tempomatu, ktorý pod rýchlosťou 40 km/h prestával pracovať, takže v dopravných zápchach až tak nepomáhal.**
Spojeniu motora s prevodovkou nie je veľmi čo vyčítať. **S výkonom 147 kW (200 k) a krútiacim momentom 400 Nm nechýba motoru sila, zrýchlenie z 0 na 100 km pod 9 sekúnd znamená aj slušnú dynamiku.** Prevodovka dokáže s motorom spolupracovať bez toho, aby vás o tom informovala trhaním pri radení či nervóznymi prejavmi pri rozbehu. Ešte aj štart/stop naskakuje celkom rýchlo, takže ide o ďalšie plusové body oproti konkurencii. Keď sa k tomu pridá natáčanie zadných kolies 4Control, ktoré sa v závislosti od rýchlosti natočia rovnako (pre lepšiu stabilitu pri vyšších rýchlostiach) alebo naopak (pre lepšie manévrovanie v úzkych priestoroch) ako predné, dostanete auto, ktoré má mnohé výhody. Tie podporuje aj spotreba, ktorá sa nehanbí pohybovať okolo hranica 6 l/100 km, ak budete jazdiť po okreskách, tak ju bez väčších námah aj podlezie.
#### Nevynechajte tiež naše video-recenzie!
Ak teda chcete vystúpiť z radu, vyjadriť svoju individualitu alebo vám len Talisman padol do oka a oslovuje vás jeho nízka spotreba, choďte do toho. On si vás potom podmaní pohodlím.
Dieselový Talisman, Francúzske Dieslové Motory, Renault Slovensko, Renault Talisman, Renault Talisman Diesel, Talizman, Test Renault, Test Renault Talisman
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia