Číňania berú Európu útokom. Prvé autá sú už na ceste!

Kúpili by ste si elektromobil z Číny? Že asi nie? Možno vás presvedčí osobná skúsenosť!
Vydané  Text: 
Presne takto uvažujú v čínskej automobilke Aiways. Na získanie postavenia na trhu to totiž chce buď brutálnu investíciu do marketingu a výsledok bude napriek tomu neistý, alebo na to možno ísť oveľa lacnejšie a pragmatickejšie. O svojom príchode do Európy automobilka hovorí už dlhšie. Prvé trhy, kde sa majú autá značky Aiways objaviť sú Nórsko, Nemecko, Holandsko Švajčiarsko a Francúzsko. Pôvodný plán počítal s tým, že autá nebude klientom predávať, ale prenajímať za mesačný paušál. Za týmto plánom možno čítať snahu o prekonanie nedôvery v jej produkty. Ak nebudete s autom spokojný, vrátite ho. Plán je to dobrý a automobilka ho neopustila, no dostala ešte oveľa lepší nápad.
**Smer Korzika** Podľa informácií portálu Electrek sa automobilka dohodla s autopožičovňou Filippi Auto, ktorá podniká na ostrove Korzika. A keďže firma na ostrov umiestni 500 kusov a dovolenková sezóna je na Korzike dlhá, firma získa niekoľko tisíc testovacích jázd v krásnom prostredí, kde si budú môcť ľudia auto dokonale užiť bez stresu. Automobilka dúfa, že na základe tejto skúsenosti sa jej podarí prekonať hrádzu nedôvery voči autu neznámej značky z Číny. Šikovný ťah, čo poviete. O šikovnosti a vynaliezavosti čínskych obchodníkov koluj legendy a tento nápad ich opäť potvrdzuje. Dovolenkár predsa prenájmom nič neriskuje. Podarí sa automobilke Aiways získať si dôveru náročných Európanov? Odpoveď sa dozvieme už čoskoro.
**Samozrejme SUV** Automobilka má vo výrobnom programe viacero modelov, do Európy podľa očakávania ako prvé zamieri model U5, čo je stredne veľké SUV. S príchodom na trh automobilka prezradila aspoň čiastočné technické špecifikácie. Auto s celkovou dĺžkou približne 4,7 metra ponúkne luxusný priestor pre päť cestujúcich, batožinový priestor má objem približne 432 litrov. Na pohon slúži elektromotor s maximálnym výkonom 140 kW (180 k) a najvyšším krútiacim momentom 315 Nm. Elektromotor čerpá energiu z akumulátora s kapacitou 63 kWh, čo by mala stačiť na viac ako 400 kilometrov jazdy. Pripojení na nabíjačku s výkonom 6,6 kW sa akumulátor z 20 na 100 percent kapacity nabije za 8 hodín.
**Cenou bude lákať** Magazín Electrek uvádza, že hoci automobilka v prípade štandardnej ponuky hovorí skôr o lízingu alebo prenájme, bude cena nastavená veľmi zaujímavo.** V plnej výbave vám z peňaženky vytiahne iba 40 000 €, pričom základný model by mal byť dostupný už za 35 000 €.** Automobilka sľubuje, že napriek veľmi zaujímavej cenovke auto dostalo špičkovú výbavu, vrátane bohatej zostavy jazdných asistentov, schopnosti čiastočnej autonómnej jazdy, či moderného multimediálneho systému. Tak ako plánujete dovolenku na Korzike? Budeme radi, ak sa s nami podelíte s vašimi zážitkami za volantom tohto zaujímavého elektromobilu.







Inzercia

Inzercia