Ako vyzerá a jazdí Octavia po 666-tisíc km? Holandský novinár bol z českého auta poriadne prekvapený
4-stupňový automat, benzínový motor 2.0 s LPG a viac ako 666-tisíc najazdených kilometrov: čo to spravilo s 20-ročnou Škodou Octavia prvej generácie?
Vydané Text: Erik Stríž
Škoda Octavia kombi s dvojlitrovým benzínovým motorom 2.0 MPI (85 kW) a montážou spaľovania LPG sa na novinárske zhodnotenie dostavila v plnej paráde, údajne v stave, ktorý zodpovedal novému kusu. Interiér však už niesol známky používania. Majiteľovi vozidla robila asistenciu jeho manželka Liesbeth, ktorá prišla na Felícii, taktiež vo výbornom stave. Asi už tušíte, že manželia budú verní fanúšikovia mladoboleslavskej značky, ale tentokrát sa nejedná o žiadnu reklamu.
Joep Schuurman z testovacieho centra Carrec Technocenter si pre AutoWeek na aute nielen zajazdil, ale zašiel s ním na zdvihák, skontroloval podvozok, výfukový systém a tiež samotný motor. Výsledok jeho inšpekcie bol pre Octaviu veľmi priaznivý, pretože miera korózie bola primeraná veku a podmienkam, v ktorých auto jazdilo, nikde neboli viditeľné úniky oleja a počas jazdy pracovala štvorstupňová automatická prevodovka veľmi spoľahlivo a kultivovane.
Škoda Octavia je model automobilu nižšej strednej triedy vyrábaný českou automobilkou Škoda od roku 1996. Vývoj Octavie sa začal v roku 1992 a v roku 1999 pribudla v ponuke Octavia Combi.
**TEST TOYOTA COROLLA**
### Iný kraj, iný mrav
Holandský trh s automobilmi je značne odlišný od toho nášho, pretože na jednej strane technickej kondícii vozidiel dopomáhajú kvalitné cesty, na druhej strane sú v krajine zavedené prísne technické kontroly, ktoré vylučujú používanie nebezpečných áut. U nás cez technickú a emisnú kontrolu prejde aj auto s nefungujúcimi brzdami a dodatočne odstráneným filtrom pevných častíc, stačí mať tie správne kontakty.
Okrem toho sú v krajine nepomerne vyššie náklady na vlastníctvo a prevádzku automobilu, takže majitelia sa o svoje autá starajú tak, aby boli v čo najlepšom stave. Pravidelný a kvalitný servis, prevencia a okamžité riešenie porúch sú kľúčom k tomu, aby auto bez problémov zvládalo aj tak veľké nájazdy, ako táto Octavia.
Paul Kieboom už napísal do redakcie AutoWeeku, že so svojou Octaviou medzičasom prekonal hranicu 700 000 kilometrov.
Kto vie, možno tento istý kus za niekoľko mesiacov budete môcť kúpiť aj na Slovensku ako dovezený kus, lenže, ako to už u nás býva, so zázračným nájazdom iba 200 000 kilometrov.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia