Ako vyzerá a jazdí Octavia po 666-tisíc km? Holandský novinár bol z českého auta poriadne prekvapený

4-stupňový automat, benzínový motor 2.0 s LPG a viac ako 666-tisíc najazdených kilometrov: čo to spravilo s 20-ročnou Škodou Octavia prvej generácie?
Vydané  Text: 
Nech sa počas novinárskych testov snažíme akokoľvek, málokedy sa nám podarí odhadnúť, ako bude dané vozidlo jazdiť po najazdení niekoľkých stoviek tisícov kilometrov. Preto vždy poteší vidieť autá bežných ľudí po dlhých rokoch, ktoré zubu času skutočne odolali. Dobrým príkladom, že aj dvadsaťročné autá môžu byť vo výbornom technickom stave, je Škoda Octavia kombi Holanďana Paula Kiebooma. Jeho príbeh priniesol holandský motoristický denník AutoWeek. Celé video od AutoWeeku si môžete pozrieť tu: [ŠKODA OCTAVIA 2,0 – 666,433 KM](https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/videoflashback-skoda-octavia-2-0-666-433-km-klokje-rond/)
Škoda Octavia kombi s dvojlitrovým benzínovým motorom 2.0 MPI (85 kW) a montážou spaľovania LPG sa na novinárske zhodnotenie dostavila v plnej paráde, údajne v stave, ktorý zodpovedal novému kusu. Interiér však už niesol známky používania. Majiteľovi vozidla robila asistenciu jeho manželka Liesbeth, ktorá prišla na Felícii, taktiež vo výbornom stave. Asi už tušíte, že manželia budú verní fanúšikovia mladoboleslavskej značky, ale tentokrát sa nejedná o žiadnu reklamu.

Losí test novej Octavie poukazuje na závažný nedostatok! A netýka sa len škodoviek

**Objektívny losí test dokáže o jazdných vlastnostiach každého auta prezradiť veľa zaujímavých skutočností.** Problémy s ním majú aj tie najmodernejšie vozidlá s jednoduchším podvozkom či veľké SUV, ktorých vysoké ťažisko a hmotnosť komplikujú rýchle manévre za volantom. Losí test však príkladne slúži aj ako ukážka fungovanie bezpečnostných systémov. **Práve nastavenie elektroniky malo podľa švédskeho magazínu Teknikens Värld vplyv na zlý... Prečítať celé

Joep Schuurman z testovacieho centra Carrec Technocenter si pre AutoWeek na aute nielen zajazdil, ale zašiel s ním na zdvihák, skontroloval podvozok, výfukový systém a tiež samotný motor. Výsledok jeho inšpekcie bol pre Octaviu veľmi priaznivý, pretože miera korózie bola primeraná veku a podmienkam, v ktorých auto jazdilo, nikde neboli viditeľné úniky oleja a počas jazdy pracovala štvorstupňová automatická prevodovka veľmi spoľahlivo a kultivovane.
Škoda Octavia je model automobilu nižšej strednej triedy vyrábaný českou automobilkou Škoda od roku 1996. Vývoj Octavie sa začal v roku 1992 a v roku 1999 pribudla v ponuke Octavia Combi. **TEST TOYOTA COROLLA** ### Iný kraj, iný mrav Holandský trh s automobilmi je značne odlišný od toho nášho, pretože na jednej strane technickej kondícii vozidiel dopomáhajú kvalitné cesty, na druhej strane sú v krajine zavedené prísne technické kontroly, ktoré vylučujú používanie nebezpečných áut. U nás cez technickú a emisnú kontrolu prejde aj auto s nefungujúcimi brzdami a dodatočne odstráneným filtrom pevných častíc, stačí mať tie správne kontakty. Okrem toho sú v krajine nepomerne vyššie náklady na vlastníctvo a prevádzku automobilu, takže majitelia sa o svoje autá starajú tak, aby boli v čo najlepšom stave. Pravidelný a kvalitný servis, prevencia a okamžité riešenie porúch sú kľúčom k tomu, aby auto bez problémov zvládalo aj tak veľké nájazdy, ako táto Octavia. Paul Kieboom už napísal do redakcie AutoWeeku, že so svojou Octaviou medzičasom prekonal hranicu 700 000 kilometrov. Kto vie, možno tento istý kus za niekoľko mesiacov budete môcť kúpiť aj na Slovensku ako dovezený kus, lenže, ako to už u nás býva, so zázračným nájazdom iba 200 000 kilometrov.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia