Nový Hyundai Santa Fe v plnej paráde. Čo nám o ňom automobilka prezradila?

Po prvej ochutnávke s čiastočne odhalenou prednou maskou Hyundai strhol plachtu z novej generácie modelu Santa Fe úplne. Prináša to najlepšie, čo má značka momentálne k dispozícii.
Vydané  Text: 
Prvé náznaky tvarov prednej masky vzbudzovali polemiky. Nie sú tie predné reflektory už príliš? Dnes už vieme, že nie. Zdanie teda ako obyčajne klamalo. Alebo platí druhá možnosť, že sa s nami automobilka trocha opticky pohrala. Reálna kompletná predná maska teda pôsobí majestátne, prepojenie reflektorov a prednej masky je zaujímavým riešením. Zadné partie sú už o poznanie konzervatívnejšie, nechýba moderné prepojenie skupinových svetiel pásom brzdového svetla.
Po prvý raz v automobile značky Hyundai bude pre nový model Santa Fe k dispozícii aj príplatkový balík Luxury Package, ktorý vozidlu dodá zvlášť vycibrený vzhľad. Exteriérový balík zahŕňa 20-palcové disky z ľahkej zliatiny so špeciálnym dizajnom, ako aj bočné plastové obklady a spodné časti nárazníkov lakované vo farbe karosérie namiesto štandardného matne čierneho vyhotovenia.
Hoci je Santa Fe na vrchole ponuky automobilky v segmente SUV, Santa Fe vďaka prepracovanému dizajnu nepôsobí prehnane mohutne, skôr máme pocit, že je na pohľad menšie než v skutočnosti. Exteriér novinky teda pokračuje v trende, ktorý je u Hyundai badateľný už dlhšiu dobu. Byť moderný, no nie excentrický. Dodajme, že v tejto kategórii automobilov sú dizajnové excesy skôr na škodu ako na úžitok.
**Takto je to správne** O tom, že automobilka svojmu prestížnemu modelu dopraje špičkové materiály v kabíne nikto nepochyboval. Podľahne však móde dotykových displejov? Ale kdeže. V Hyundai si zjavne veľmi dobre uvedomujú, že obsluha auta a jeho funkcií má prebiehať čo najjednoduchšie a vodiča má od sledovania premávky odpútavať čo možno najmenej. A tak hodnotiť usporiadanie pracoviska vodiča inak ako na výbornú nemožno. Premyslené usporiadanie dostatočne veľkých tlačidiel, praktické rolovacie valčeky (rádio), logické zoskupenie tlačidiel do funkčných celkov, otočný volič jazdných režimov Terrain Mode. Tento kokpit sa vodič naučí periférne obsluhovať veľmi rýchlo. Prítomná je samozrejme aj moderna, napríklad vo forme digitálneho prístrojového štítu či dotykového displeja systému infotainmentu s uhlopriečkou 26 cm (10,25 palca). A čo ešte? Pri detailnom skúmaní prvých fotiek sme si napríklad všimli, že interiér auta ponúkne veľa úložných priečinkov a boxov a môže luxusne vyzerať aj bez „moderných“ lesklých čiernych plastov.
**Hybrid, plug-in hybrid a …** Hybridnú techniku nové Santa Fe samozrejme dostane, nebude však jedinou alternatívou. K dispozícii podľa očakávania bude aj dieselová alternatíva. Je otázne, koľko verzií dieselového motora sa na náš trh dostane. Hyundai má aktuálne k dispozícii čistý spaľovák, ale aj kombináciu s elektromotorom.
**Nová platforma** Nové Santa Fe je prvým automobilom Hyundai v Európe a celosvetovo prvým SUV Hyundai využívajúcim úplne novú platformu tretej generácie. Nová platforma prináša výrazné zvýšenie pasívnej bezpečnosti. Konštrukčné opatrenia zahŕňajú štruktúry s viacnásobnými dráhami prenosu síl, tepelné tvárnenie dielov skeletu karosérie a použitie dielov z ocele ultra vysokej pevnosti. Vďaka tomu karoséria vytvorená na novej platforme lepšie absorbuje energiu nárazu pri nehode pri minimalizácii deformácií kabíny posádky. Nová platforma prináša tiež výrazné zlepšenia v oblasti výkonnosti, jazdných vlastností, spotreby paliva a bezpečnosti. Vďaka sústave aerodynamických regulačných prvkov nová platforma zlepšuje prúdenie vzduchu cez motorový priestor a zabezpečuje lepší odvod tepla. To zvyšuje aerodynamickú stabilitu spodnej časti vozidla. Dynamickú stabilitu zasa zlepšuje nižšie uloženie ťažkých komponentov v platforme. Zdokonalená aerodynamika celej karosérie znižuje odpor vzduchu a tým prispieva k zníženiu spotreby paliva a k zlepšeniu výkonnosti a jazdných vlastností. Čapy riadenia sú posunuté bližšie ku stredu predných kolies, čo zabezpečuje agilnejšie jazdné vlastnosti. Zosilnené tlmiace materiály a špeciálne konštrukčné riešenia znižujú prenos hluku a vibrácií do kabíny posádky.
Nuž a tu musíme skončiť. Viac nám Hyundai o svojej novinke zatiaľ prezradiť odmieta. Prvá ochutnávka však naznačila, že ak uvažujete o kúpe veľkého SUV bude možno dobré počkať. Nový Hyundai Santa Fe sa v Európe začne predávať v poslednom štvrťroku 2020.