Toto bude trhák! Hyundai i30 dostal nový atmosférický motor s väčším objemom

Juhokórejská automobilka Hyundai modernizovala svoje vozidlá radu i30, naraz predstavila nový hatchback, kombi i fastback. Všetky si osvojili prepracovanejší modernejší dizajn predných i zadných partií, **kombi sa dočkalo vyhotovenia N Line** a novinky sa udiali aj v interiéri, technike a tiež v samotnom pohone. Vnútri sa nový Hyundai i30 dočká sedempalcového displeja. Ten nahrádza klasické analógové ručičky v kaplnke prístrojov,… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Juhokórejská automobilka Hyundai modernizovala svoje vozidlá radu i30, naraz predstavila nový hatchback, kombi i fastback. Všetky si osvojili prepracovanejší modernejší dizajn predných i zadných partií, **kombi sa dočkalo vyhotovenia N Line** a novinky sa udiali aj v interiéri, technike a tiež v samotnom pohone. Vnútri sa nový Hyundai i30 dočká sedempalcového displeja. Ten nahrádza klasické analógové ručičky v kaplnke prístrojov, ďalší desaťpalcový dotykový displej potom uvidíme vo vrchnej časti stredového panela slúžiaci k ovládaniu multimediálneho systému a navigácie. Samozrejmosťou je príkladná konektivita. Chýbať nebudú funkcie pre pripojenie mobilných telefónov **Android Auto a Apple Car Play, ktoré budú od leta 2020 fungovať bez kábla.** Nový model i30 je tiež vylepšený balíkom rozšírených bezpečnostných prvkov Hyundai SmartSense. **Pod týmto označením očakávajte rad funkcií** ako napríklad automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu so sledovaním vozidla pred sebou, asistent na upozornenie na vozidlá pri cúvaní, upozornenie na pohnutie sa vedúceho vozidla či monitorovanie mŕtveho uhla.
### Nech žije atmosféra Hlavným lákadlom pre slovenských motoristov však nepochybne bude výber nových pohonných jednotiek pod kapotou. Tradicionalisti ocenia prítomnosť **atmosférického benzínového štvorvalca s dvojitým nepriamym vstrekovaním paliva a objemom 1.5 litra,** ktorého maximálny výkon dosahuje 81 kW (110 k). Ten výrobca dodáva výhradne v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Zároveň pôjde o najlacnejšiu pohonnú jednotku v ponuke radu i30. Benzínový turbom prepĺňaný motor 1,0 T-GDI s výkonom 88,3 kW (120 k) bude k dispozícii s novou 7-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou. Doteraz bola táto motorizácia dostupná iba so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Ďalšou novinkou v novom i30 je 1,0-litrový benzínový motor T-GDI s výkonom 88,3 kW (120 k) s voliteľnou 48V technológiou Mild Hybrid pre vyššiu úsporu paliva, prvýkrát je tiež k dispozícii so 6-stupňovou inteligentnou manuálnou prevodovkou (iMT). iMT odpojí motor od prevodu potom, ako vodič uvoľní plynový pedál. **To umožňuje vozidlu vstúpiť do dvoch možných úrovní dojazdu v závislosti od podmienok.** Pri prvej úrovni beží motor na voľnobeh. Pri druhej úrovni sa motor dočasne vypne, aby sa ušetrilo ešte viac paliva. Pre tých, ktorí dávajú prednosť automatickej prevodovke, je k dispozícii aj 48-voltový Mild Hybrid s 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou.
V ponuke motorizácií ostáva 1,6-litrový dieselový motor s výkonom 85 kW (115 k) s možnosťou voľby 6-stupňovej manuálnej prevodovky alebo 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky. 1,6-litrový dieselový motor s výkonom 100 kW (136 k) sa teraz dodáva so štandardným 48 V mild hybridným systémom. Je k dispozícii s 6-stupňovou inteligentnou manuálnou prevodovkou alebo so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. **Vrcholom ponuky v novej i30-tke je nový 1,5-litrový benzínový motor T-GDI s výkonom 117,5 kW (160 k),** ktorý je štandardne dodávaný so 48 V mild hybridnou technológiou. Je k dispozícii aj so 6-stupňovou inteligentnou manuálnou prevodovkou alebo 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. ### VIDEÁ AMŠ







Inzercia

Inzercia