Mercedes-Benz Triedy G je okázalé vozidlo, ktorým jeho majitelia demonštrujú svoju silu a/alebo vysoké spoločenské postavenie. Úspech so sebou prináša aj neprajníkov, neskôr nepriateľov a v extrémnych prípadoch aj konkurentov, ktorí môžu mať záujem o fyzickú likvidáciu niektorej osoby. Ak sa tejto „niektorej osobe“ páči Trieda G natoľko, že sa jej nechce vzdať ani v prípade obavy o vlastnú bezpečnosť, má možnosť priplatiť si za špeciálne upravenú verziu Géčka z dielne spoločnosti Brabus.
Pre svoju odolnosť a hmotnosť 3,8 tony sa nejedná ani tak o auto, ako skôr o štýlové obrnené vozidlo – azda najštýlovejšie na svete.
Možno si hovoríte, že keď sa už raz bojím o vlastný život, tak sa budem snažiť jazdiť v čo najmenej nápadnom aute, no BRABUS INVICTO uprednostňuje obranu útokom. Čím nápadnejšie, tým lepšie. Napokon, aj toto je spôsob, akým môže majiteľ dať veľmi jasne najavo, že má dosť peňazí na to, aby sa prvotriedne zabezpečil pred ozbrojeným útokom a pritom naďalej vyzeral imidžovo.
Východiskovým modelom tohto automobilu je Mercedes-Benz Triedy G vybavené bezpečnostným štandardom VR6 Plus ERV. Táto verzia vozidla je schopná odolávať určitej záťaži, ktorú výrobca definuje ako schopnosť odolávať streľbe zo zbraní kalibru 7.62×39mm, avšak Brabus zašiel vo vývoji ďalej a podľa jeho slov pôvodnú odolnosť prekonáva. Odoláva vraj útoku z automatických zbraní, ako AK-47, ručným granátom alebo výbuchu 12,5 kilogramu trhaviny pentrit (PETN).
Automobil stojí na špeciálnych run-flatových pneumatikách Michelin 275/50 R 20 W 113 osadených na 20-palcových diskoch. Aj keď sú pneumatiky zničené, umožňujú prejsť ďalších 50 kilometrov rýchlosťou 50 km/h. Vpredu sú použité 402-milimetrové brzdy, vzadu 380 mm. Verzia Mission je vybavená terénnymi pneumatikami.
Podľa slov výrobcu nie je táto zvýšená odolnosť skoro vôbec viditeľná zvonka. Stačí však jeden pohľad na INVICTO PURE, INVICTO MISSION alebo INVICTO LUXURY a každému je jasné, že sa nejedná o sériový model od Daimleru.
[GALLERY id=30711]
Najdostupnejším variantom je práve **INVICTO PURE**, jeho vylepšením je **INVICTO MISSION** s doplnkovou výbavou pre zdolávanie extra náročných terénnych podmienok. Obe tieto vozidlá sú postavené na Mercedes-Benz G 500. Najvyššia verzia **INVICTO LUXURY** vychádza z modelu Mercedes-AMG G 63.
[GALLERY id=30712]
BRABUS INVICTO PURE a INVICTO MISSION tak pri hmotnosti 3,8 tony ponúkajú údajne veľmi dobrú dynamiku vďaka štvorlitrovému osemvalcu s max. výkonom **430 kW (585 k)** a max. krútiacemu momentu až **850 Nm**. INVICTO LUXURY zachádza ešte ďalej, až na max. **588 kW (800 k)** pri 6 600 ot./min. a max. **1 000 Nm** už prito 3 600 ot./min.
[GALLERY id=30713]
Ak vás tieto údaje a čísla fascinujú natoľko, že by ste chceli mať jedno z áut vo svojej obrnenej garáži, vedzte, že vás to výjde veľmi draho. Najprv si musíte kúpiť Mercedes-Benz Triedy G v niektorej z východiskových verzií a cena balíčka INVICTO od Brabusu začína na úrovni 354 600 eur (v Nemecku vrátane daní). Po započítaní všetkých nákladov sa teda ľahko prehupneme cez hranicu pol milióna eur.
AUTOVINY.SK » Aktuality » Kto si naozaj kupuje tieto nepriestrelné autá? Brabus INVICTO je majstrovské dielo kontroverzie
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk