Veľký plán Kie ovládnuť európsky trh s elektromobilitou? Skôr realistické očakávania a ohromné úsilie

Značka Kia iba nedávno informovala o svojej novej stratégii Plán S, teraz ho upresňuje v súvislosti s európskym trhom. Budúcnosť tkvie v elektrifikácii áut, už teraz tvoria elektromobily 6% celkového európskeho predaja.
Vydané  Text: 
Spoločnosť Kia Motors dnes načrtla ďalšie podrobnosti o svojom posune smerom k elektrifikácii vozidiel. Stalo sa tak po tom, čo značka za prvý štvrťrok 2020 zaznamenala rekordný predaj svojich elektrických vozidiel (EV) v Európe. Začiatkom roka spoločnosť Kia Motors ohlásila tzv. „Plán S“. Ide o novú strednodobú až dlhodobú stratégiu zameranú na postupné zaujatie vedúceho postavenia v budúcom automobilovom priemysle, ktorého súčasťou je elektrifikácia a služby týkajúce sa mobility, ako aj konektivita a autonómia. Stratégia s názvom „Plán S“ prináša predbežný náčrt „posunu“ podnikania spoločnosti Kia od obchodného systému zameraného na vozidlá so spaľovacími motormi smerom k systému, ktorý sa bude sústreďovať na popularizáciu elektrických vozidiel. Zameranie na elektrické vozidlá už dosahuje v Európe prvé výsledky. V prvom štvrťroku 2020 stúpol predaj nových elektromobilov o 75 percent v porovnaní s prvým štvrťrokom 2019 na 6 811 kusov. To znamená, že predaj vozidiel s nulovými emisiami od spoločnosti Kia predstavoval v priebehu prvého štvrťroka 2020 rovných 6,0 percent celkového predaja značky v Európe, čo je nárast z hodnoty 2,9 percenta, dosiahnutej v prvom štvrťroku 2019. ### Plán produktov pre elektrickú Európu Na dosiahnutie týchto cieľov plánuje spoločnosť Kia ponúknuť do roku 2025 v celosvetovom meradle 11 elektromobilov v rôznych segmentoch – vrátane osobných automobilov, SUV a viacúčelových vozidiel (MPV). Prvý z novej generácie elektromobilov značky Kia sa predstaví v Európe v roku 2021. Je skonštruovaný na unikátnej platforme špeciálne navrhnutej tak, vyhovovala popredným svetovým hnacím sústavám a technológiám elektrických vozidiel. Nielenže ponúkne dizajn crossoveru, ktorý stiera hranice medzi osobnými a športovými úžitkovými vozidlami, ale aj používateľský komfort orientovaný na budúcnosť. Zároveň prinesie dojazd vyše 500 km na jediné nabitie a čas rýchleho nabíjania pod hranicou 20 minút. Emilio Herrera, prevádzkový riaditeľ spoločnosti Kia Motors Europe, k tomu hovorí: „Mnohé z nových elektrických vozidiel Kia budeme ponúkať v Európe, ktorá je v súčasnosti ústredným bodom rastu celosvetového predaja elektromobilov. Sme povzbudení skorým predajným úspechom našej aktuálnej generácie elektromobilov, teda nových modelov e-Niro a e-Soul, ktoré kupujúci dobre prijali na celom kontinente. Za posledných päť rokov sme každý rok zaznamenali rastúci predaj elektrických vozidiel Kia a naše modely najnovšej generácie tento trend ešte urýchlia.“ Po prvom špeciálnom modeli značky s nulovými emisiami, ktorého uvedenie sa plánuje na rok 2021, spoločnosť Kia Motors Europe uvedie na trh viaceré zo svojich budúcich globálnych elektrických vozidiel. Každý nový modelový rad, ktorý bude odteraz uvedený na európsky trh, ponúkne najmenej jeden variant elektrifikovaného hnacieho ústrojenstva (polohybridný, plnohybridný, plug-in hybridný alebo elektrický), keďže táto pokročilá technológia hnacích sústav tvorí stále väčší podiel predaja značky v Európe. ### Nový používateľský komfort pre európskych vodičov Po uvedení svojho prvého špeciálneho elektrického vozidla bude značka Kia od roku 2022 uvádzať na trh viaceré vozidlá s nulovými emisiami. Každé z ich bude mať vlastný dizajn špecifický pre EV vozidlá a ponúkne nový používateľský komfort, ktorý má majiteľom uľahčiť každodenný život s elektromobilom. Navyše, mnohé z týchto nových vozidiel poskytne Kia s kapacitou nabíjania, ktorá bude prispôsobená potrebám a rozpočtu zákazníkov v rôznych segmentoch. Elektrické vozidlá od spoločnosti Kia budú ponúkať kapacitu nabíjania buď 400 V alebo 800 V, čo umožní ich rýchle nabíjanie v závislosti od rôznych typov kupujúcich v rámci jednotlivých modelových zostáv. Pablo Martinez Masip, riaditeľ plánovania a oceňovania produktov spoločnosti Kia Motors Europe, vysvetľuje: „Európskym zákazníkom chceme poskytnúť, čo najlepšiu hodnotu za ich peniaze – to, čo sme prisľúbili poskytovať v prípade každého nového vozidla. To znamená, že niektoré modely, najmä tie, ktoré sú zamerané pre cenovo senzitívnejších zákazníkov, budú ponúkať 400 V nabíjaciu schopnosť. Avšak nabíjanie s kapacitou 800 V nebude vyhradené len pre vlajkové modely značky Kia, ale pre tie, čo najlepšie zodpovedajú profilu používania konkrétnej modelovej zostavy.“ „Oba systémy je možné nabíjať doma aj na verejnosti,“ pokračuje Masip. „Rýchle nabíjanie 800 V zvyšuje využiteľnosť modelov u tých zákazníkov, ktorí sa môžu častejšie spoliehať na rýchle nabíjanie s vysokým napätím alebo jazdia dlhšie vzdialenosti. Nabíjanie s kapacitou 400 V, ktoré je už k dispozícii v ocenených modeloch e-Niro a e-Soul, taktiež umožňuje rýchle nabíjanie a zostane relevantné pre mnohých zákazníkov, ktorí sú flexibilnejší z hľadiska toho, kde a kedy nabíjajú. Postaráme sa skrátka o potreby všetkých.“ ### Rastúce ciele predaja Skorý posun značky smerom k popularizácii elektrických vozidiel v porovnaní s mnohými inými výrobcami automobilov položil základy budúcnosti v rámci „Plánu S“. Spoločnosť Kia chce do roku 2026 dosiahnuť celosvetový predaj 500-tisíc elektromobilov ročne a v rámci európskeho predaja v rovnakom období mieri k méte, aby plne-elektrické vozidlá predstavovali viac ako 20 percent všetkých jej predaných vozidiel na starom kontinente. Aktuálnu zostavu elektrických vozidiel Kia rozšíri široká škála ďalších elektromobilov, ktoré majú automobilke pomôcť dosiahnuť tento cieľ. Značka je posilnená zrýchleným momentom európskych vodičov, ktorí zjavne túžia prejsť na elektrický pohon.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia