Porsche odhalilo novú 911 Targa 4S so 7-stupňovým manuálom!

911 Targa 4 s pohonom všetkých kolies a výkonnejší variant 911 Targa 4S sú strojmi pre náročných, vo vynovenej podobe zaujmú aj technikou na palube.
Vydané  Text: 
Po predstavení novej generácie modelového radu 911 ako kupé a kabriolet prichádza Porsche aj s ikonickou Targou. Karosárske vyhotovenie Targy si získava priazeň fanúšikov značky už od roku 1965, teda uvedením tohto typu vozidla pred päťdesiatimi piatimi rokmi. Občas sa mylne Porsche uvádza ako tvorca tohto typu karosérie, ale tento status patrí Triumphu TR4 z roku 1961, hoci odnímateľnú časť strechy vtedy nazýval „surrey top“. Porsche má však zásluhu na popularizácii tohto vyhotovenia a hoci sa svojho času o podobný charakter úspešne snažl aj Smart Roadster Coupe, typickým obrazom targy je predsa len model zo Štuttgartu. Šikovným riešením tejto generácie, ako i tej prechádzajúcej, je, že strešný panel sa skladá pod sklo zadnej časti s presklením. Skladanie strechy trvá 19 sekúnd. ### Dvakrát prepĺňaný boxer Nová generácia modelového radu 911 (označená ako 992) po estetickej i funkčnej stránke nasleduje kupé a kabriolet. V každom prípade ponúkne pohon všetkých kolies. Východiskovú 911 Targa 4 poháňa plochý benzínový šesťvalec s max. výkonom 283 kW (385 koní pri 6 500 ot./min.) a max. krútiaci moment 450 Nm, ktorý je k dispozícii v rozpätí 1 950 až 5 000 otáčok za minútu. To je o 11 kW viac ako predchodca. Zrýchlenie z nuly na sto je pôsobivých 4,2 sekundy. Výkonnejšia 911 Targa 4S je naladená až na max. 331 kW (450 koní pri 6 500 ot./min) a 500 Nm, čo je o 22 kW a 30 Nm viac ako predchodca. Tridsať newtonmetrov viac sily by mal pocítiť ešte intenzívnejšie aj vďaka novej prevodovke, zrýchlenie z nuly na 100 km/h prebehne už za 3,6 sekundy. V oboch modeloch je k dispozícii osemstupňový automat PDK, ale 911 Targa 4S bude konfigurovateľná aj s manuálnou 7-stupňovou prevodovkou, a to aj s balíčkom Sport Chrono package. O inteligentný pohon všetkých kolies sa stará Porsche Traction Management (PTM) a vôbec prvýkrát Targa ponúkne aj adaptívny tempomat Porsche InnoDrive. Zatiaľ čo Targa 4 má vpredu 19-palcové a vzadu 20-palcové disky, model Targa 4S má vpredu 20 a vzadu 21-palcové disky, to už ako štandard. 330-milimetrové brzdy v Targe 4 sú v prípade Targy 4S zväčšené ešte o dvadsať milimetrov a sú vyrobené z keramického kompozitu The Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB), tie sú však už za príplatok. A ceny modelov? Slovenské ceny zatiaľ nemáme, pre zaujímavosť uviedieme aspoň tie nemecké: základná Targa 4 od 128 486 eur, model Targa 4S od 143 956 eur.

Nové Porsche 911 Turbo S dostalo nemecké ceny, z ktorých sa vám zatočí hlava

Nové Porsche 911 Turbo S je majstrovským dielom automobilového priemyslu. Ikonické vozidlo sa prehuplo do novej generácie s početnými inováciami, zostalo pritom verné svojmu charakteru a avizovaná nemecká cena svedčí o tom, že sa jedná o jedno z najlepších áut sveta.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk