Prečo netankovať po prvom cvaknutí tankovacej pištole? Koledujeme si o problém

Nadmerné doplnenie paliva môže za určitých okolností poškodiť nádrž.
Vydané  Text: 

POZOR: Zelená karta, ako sme ju doteraz poznali, končí! Od 1. júla platia nové zmeny.

Koncom minulého roka sme vás informovali o zmene, ktorá sa týkala zrušenia takzvanej „bielej karty“ vydávanej poisťovňami k PZP. **Zelená karta sa dovtedy používala len v zahraničí ako štandardizovaný preukaz v rámci krajín patriacich do Systému zelenej karty.** Poisťovne sa dlhodobo sťažovali na to, že vydávanie bielej karty zbytočne zaťažuje ich administratívu, pretože zavedená zelená... Prečítať celé

Určite ste si všimli, že keď tankujete palivo a necháte palivovú pištoľ v automatickom režime, po naplnení nádrže cvakne a prestane vypúšťať palivo. Ak ale spúšť stlačíte opäť, ešte stále môžete do nádrže vliať ďalšie pohonné hmoty. Existuje pritom dovôd, aby ste to nerobili. Keď raz prelejete nádrž, nadmerné palivo sa môže roztiecť do nádoby s aktívnym uhlím. Obsahnádoby absorbuje odparené uhľovodíky, ale zámerným prepĺňaním nádrže hrozí jej porucha. Používajte preto vždy nastavenie na automatické zablokovanie po úplnom natankovaní. Preplňovanie nádrže aj po prvom cvaknutí tankovacej pištole môže mať aj ďalšie negatívne dôsledky, preto vždy tankujte len do tohto prvého cvaknutia. Odvetranie palivovej nádrže je technika, ktorá pomáha znižovať nepriaznivý dopad vozidiel poháňaných benzínovými motormi na životné prostredie. Vzhľadom na to, že benzín obsahuje nezanedbateľný podiel ľahko odpariteľných frakcií, je potrebné pre ním poháňané vozidlá riešiť aj problém úniku uhľovodíkov (CHx) odparením z palivovej sústavy vozidla.zdroj

Fanúšikovia sú v šoku! Toto má byť nový Mercedes-Benz Triedy S

Prémiový výrobca automobilov, Mercedes-Benz, predstaví v roku 2020 novú generáciu svojej vlajkovej lode. Prvé fotografie z testovania nadchádzajúcej Triedy S sme mali možnosť vidieť už pred niekoľkými týždňami, no ťažká kamufláž nám znemožňuje bližšie komentovanie dizajnu či technológií. Tentokrát však na internet unikli fotografie nového interiéru vozidla bez maskovania. **Samozrejme, nejde o oficiálne potvrdené fotografie, a tak musíme... Prečítať celé

Odvetranie palivovej nádrže je u moderných motorov riešené za pomoci nádoby s aktívnym uhlím. Obsah nádoby absorbuje odparené uhľovodíky. Vo vhodnom prevádzkovom režime riadiaca jednotka otvorí ventil spájajúci nádobu s nasávacím potrubím a vplyvom podtlaku v nasávacom potrubí začne prúdiť cez nádobu čistý vzduch. Rozdiel koncentrácií uhľovodíkov v absorbente a vzduchu umožní ich postupné uvoľňovanie a odvedenie spolu s nasávaným vzduchom do spaľovacieho priestoru. Po regenerácii absorbenta a uzavretí odvetrávacieho ventilu sa cyklus opakuje.zdroj **VIDEÁ AMŠ**




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia