Nové 7-miestne hybridné SUV: Bude Toyota Highlander aj pre Slovensko?

Nová Toyota Highlander Hybrid ponúkne sedem miest na sedenie a obrovský batožinový priestor.
Vydané  Text: 
Trh so sedemmiestnymi esúvečkami stále dokáže ponúknuť niečo nové. Jedná sa automobily, ktoré do určitej miery nahradili konvenčné vozidlá typu MPV a priniesli otcom rodín dobrý pocit z riadenia obrovského a draho pôsobiaceho auta. Obyčajne naozaj drahé aj sú. Nemali by sme ale zabúdať, že SUV nie sú stopercentnou náhradou za MPV, pretože majú inú filozofiu a z toho vyplývajúce odlišnosti, najmä v samotnej koncepcii karosérie a vnútorného priestoru. Na zadné sedadlá v SUV sa málokedy zmestia dospelé osoby, dokonca väčšinou ani tínedžeri, napriek tomu v tomto treťom rade sedadiel obyčajne úplne chýbajú bezpečnostné úchytky Isofix. S cieľom odkrojiť si kúsok z trhového koláča sedemiestnych SUV prichádza Toyota, ktorá ohlásila skoré spustenie predaja modelu Highlander Hybrid. Na európske trhy má prísť začiatkom roka 2021, pričom správa neupresňuje, či sa bude medzi tieto európske trhy zaradí aj ten náš. V súčasnosti sa model Highlander u nás neobjavuje.
Obrovské SUV má dlžku 4 950 mm, stojí na 20-palcových diskoch a výrobca tvrdí, že pri jeho vývoji sa inšpiroval bežnými esúvečkami. Očakávame prepychový interiér a špičkové palubné technológie, Toyota avizuje napríklad bezpečnostný balíček **Safety Sense s funkciou asistenta poloautonómnej jazdy v jazdnom pruhu** (LTA). „K prémiovým úrovniam vybavenia patrí 12,3-palcový multimediálny displej v stredovej konzole so satelitnou navigáciou, projekčný displej, systémy Apple CarPlay a Android Auto, funkcia bezdrôtového nabíjania mobilných telefónov, vetranie sedadiel a prepínateľné digitálne spätné zrkadlo, ktoré zobrazuje širokouhlý obraz zadnej časti bez rušivého vplyvu na opierky hlavy alebo ostatných cestujúcich,“ uvádza sa v tlačovej správe. Štvrtú generáciu hybridnej hnacej sústavy v modeli Highlander tvorí 2,5-litrový benzínový motor pracujúci v Atkinsonovom cykle spolu s predným a zadným elektromotorom – ten zadný elektromotor zabezpečuje inteligentný pohon všetkých kolies (AWD-i). **Nikel-metal-hydridový akumulátor** je umiestnený pod sedadlami v druhom rade, teda výraznejšie nezasahuje do batožinového priestoru. Celkový systémový výkon predstavuje 182 kW (244 k). Highlander stojí na podvozkovej platforme GA-K, má pohon všetkých kolies, umožňuje ťahanie prívesu s hmotnosťou dve tony a sedadlá v druhom rade sa dajú posúvať v rozsahu 180 mm. Batožinový priestor s objemom 658 litrov má bezdotykové elektrické otváranie pomocou senzora citlivého na pohyb nohy a dodatočný úložný priestor pod podlahou je možné výrazne zväčšiť úplným sklopením druhého a tretieho radu sedadiel do roviny, čím sa získa kapacita až 1 909 litrov.
Slovenská Toyota v súčasnosti ponúka dva modely SUV, RAV4 a Land Cruiser, tretím je pripravovaný Yaris Cross. Model Hilux považujme za úžitkové vozidlo a PROACE Verso nachádza uplatnenie aj v podnikateľských vodách v doprave osôb. Úplnou novinkou je tiež PROACE CITY Verso so siedmimi sedadlami, ktoré vychádza z ľahkej dodávky PROACE CITY.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia