Za mestskú Hondu Jazz zaplatíte od 20 000 eur. Môže za to Európska únia!

Nová Honda Jazz patrí k technicky najzaujímavejším a najsofistikovanejším autám v danom segmente, no s tým súvisí aj daň v podobe vyššej základnej ceny. Časy, keď ste za nové auto do mesta zaplatili 10 000 eur, sú zrejme definitívne za nami. **Cenový skok medzi predchádzajúcou a novou generáciou Hondy Jazz tak predstavuje približne 6 000 eur** (akciový vs. nový cenník)…. Prečítať celé
Vydané  Text: 
Nová Honda Jazz patrí k technicky najzaujímavejším a najsofistikovanejším autám v danom segmente, no s tým súvisí aj daň v podobe vyššej základnej ceny. Časy, keď ste za nové auto do mesta zaplatili 10 000 eur, sú zrejme definitívne za nami. **Cenový skok medzi predchádzajúcou a novou generáciou Hondy Jazz tak predstavuje približne 6 000 eur** (akciový vs. nový cenník). Najlacnejší model Hondy Jazz dnes začína na sume 19 590 eur a s metalízou prekročí magickú hranicu 20 000 eur. Cenník auta danej kategórie môžeme označiť za vyslovene prémiový, **výrobca sa túto skutočnosť snaží kompenzovať naozaj bohatou základnou výbavou.** Každý Jazz dostane vyklápateľné „magické“ sedadlá, 10 airbagov, asistenčné systémy, automatickú klimatizáciu, adaptívny tempomat či Full LED svetlomety. Sklamaním je dostupnosť výhradne klasického rádia v základnom vyhotovení, dotykový infotainment Honda Connect nájdete až vo vyššom výbavovom stupni. O pohon všetkých verzií sa postará jediná pohonná jednotka kombinovaná s hybridným systémom e:HEV. **Ten v meste uprednostňuje elektrickú jazdu a spaľovací agregát väčšinu času slúži len ako generátor vyrábajúci energiu pre elektromotory,** k slovu sa samotný benzínový motor pridá až na diaľnici. Výkon sústavy dosahuje 80 kW (107 k), pričom krútiaci moment elektromotora dosahuje až 253 Nm.
### Honda je v tom nevinne **Použitie komplikovaných technológií sa prirodzene premietlo do cien nových automobilov. Výrobcovia ich musia používať v každom novom modeli najmä pre stále prísnejšiu bezpečnostnú a ekologickú legislatívu.** Povinná prítomnosť asistenčných systémov predražuje vývoj a výrobu celého vozidla. To isté môžeme napísať o technologicky náročnom hybridnom pohone, pre ktorého použitie sa Honda rozhodla najmä z dôvodu dodržania limitu vypúšťaných emisií CO2 na úrovni 95 g/km. Honde Jazz sa podarilo túto hranicu dokonca podliezť o viac ako 10 g/km. Za prípadné prekročenie musia ročne výrobcovia platiť pokuty v miliónoch eur. Nové automobily sú tak čoraz menej dostupné pre bežných ľudí. Alternatívou preto zostávajú staršie jazdené vozidlá, ktorých majitelia sú však pravidelne zastrašovaní bezemisnými zónami alebo vyššími poplatkami za ich prevádzku. **Možnosť vlastniť osobný automobil má skrz vysokú finančnú náročnosť stále menej ľudí.** **VIDEÁ AMŠ** ### KOMPLETNÝ CENNÍK TU




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!