Materská spoločnosť Volkswagen zverejnila tlačovú správu, v ktorej hovorí o hospodárskych výsledkoch koncernu za prvý štvrťrok. Výrazný pokles súvisí samozrejme so súčasnou pandémiou koronavírusu, ktorej svet čelí, v dôsledku čoho poklesol objem predaja. Vplyv na pokles má aj vývoj kurzov a výdavky súvisiace so sprísnenými emisnými normami.
Pokles zisku o 25 percent znamená, že prevádzkový zisk klesol na 307 miliónov eur. Tržby sa v štvrťroku znížili o 2 percentá na 4,8 miliardy eur.
Medzi najžiadanejšie modely v tomto období patria Scala a Kamiq. Celkovo automobilka predala za prvé tri mesiace 237 000 automobilov, čo je v porovnaní s rovnakým obdobím v minulom roku o 13,7 percenta menej.
Škoda Auto so sídlom v Mladej Boleslavi má v Česku tri závody. Okrem toho sa jej závody nachádzajú aj na Slovensku, v Číne, Rusku, Alžírsku, na Ukrajine a v Kazachstane. Spolupracuje pritom s lokálnymi partnermi a koncernami.
V Českej republike boli výrobné závody v dôsledku pandémie odstavené 6 týždňov. Práve dnes obnovila automobilka výrobu v Mladej Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí.
Škoda Auto pôsobí na viac ako 100 trhoch. Minulý rok dodala do celého sveta 1,24 miliónov áut. Spoločnosť zamestnáva 39 000 ľudí, z toho 34 000 zamestnancov pracuje v Českej republike.
Škoda je najobľúbenejšou značkou Slovákov, s približne 20-percentným podielom na trhu. V Čechách sa jej podiel blíži až k 40 percentám.
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk