Nové plug-in hybridné kombi Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro
Toto je auto, o ktorom všetci snívame. Káblom dobíjateľný elektrický pohon si ale vybral malú daň, čítajte ďalej.
Vydané Text: Erik Stríž
Nové Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro – spotreba, údaje, ceny, dostupnosť
Najlepšie kombi od značky Audi? Model A6 Avant je podľa mnohých nielen ideálnym kombi, ale aj ideálnym autom ako takým, pretože v sebe kombinuje športový i luxusný charakter, praktický potenciál, technologickú a bezpečnostnú vyspelosť, priestorovú veľkorysosť k predným aj zadným pasažierom… dôvodov, prečo sa rozhodnúť pre kúpu A6 Avant, je skrátka veľa. Tým najvýznamnejším však bude v prvom rade lojalita k značke samotnej.Jazdí s vypnutým benzínovým motorom
Najnovšia verzia A6 Avant nesie názov 55 TFSI e quattro, čím avizuje nielen výkonný benzínový motor s maximálnym výkonom 185 kW (252 k) a maximálnym krútiacim momentom 370 Nm, ale aj prítomnosť elektrického doplnkového pohonu. Nejedná sa pritom o hybrid, ale o plug-in hybrid. Audi A6 Avant PHEV dokáže prejsť na čisto elektrický režim do 51 kilometrov, okrem rekuperácie sa nabíja aj káblom a doma v Nemecku sa tak na neho bude vzťahovať iba polovičná daň. Na Slovensku môže vlastníctvo plug-in hybridu taktiež priniesť nejaké tie výhody.Elektrický motor je sám schopný vygenerovať maximálny výkon 105 kW a krútiaci moment až do 350 Nm! Spoločný systémový výkon plug-in hybridného Audi A6 Avant tak dosahuje pozoruhodných 270 kW (367 k) a najvyšší krútiaci moment až 500 Nm. Tento krútiaci moment pritom pohon dosahuje už pri 1 250 ot./min. benzínového motora, čím stavia výhody konvenčných naftových motorov do nepriaznivej situácie. S ťahaním jachty by teda nemal byť problém, najmä nie s pohonom 4×4.
Spotreba a emisie
Spotreba luxusného kombi je podľa metodiky WLTP iba 2,1–1,9 l/100 km a počas plne elektrického režimu spotrebuje 18,1–17,6 kWh/100 km. Len pre porovnanie, bežné elektrické crossovery, ale aj hatchbacky a supermini majú spotrebu energie medzi 10 až 14 kWh/100 km, takže avizované údaje od Audi sú veľmi priaznivé.Emisie oxidu uhličitého predstavujú v kombinovanom jazdnom režime výborných iba 48–44 g CO2/km.
Batérie sú v kufri
Lítium-iónová batéria sa na nabíjacej stanici s príkonom 7,4 kWh nabije za dve a pol hodiny, nabíjanie na domácej 230-voltovej zásuvke zaberie o zopár hodín viac. Lenže elektromobily a plug-in hybridy sa nabíjajú vtedy, keď sa nepoužívajú. Akumulátor má maximálnu kapacitu 14,1 kWh.Veľké kombi pre prítomnosť systému akumulátorov prišlo o niekoľko kubických decimetrov batožinového priestoru. V plug-in hybridnej verzii tak ponúka kapacitu 405 dm3 a po sklopení zadných sedadiel sprístupňuje nákladný priestor s objemom max. 1 535 dm3.
Pre porovnanie, štandardná verzia Audi A6 Avant (od m.r. 2019) má batožinový priestor s kapacitou 565 až 1 680 dm3.
Cena a dostupnosť
Slovenské ceny Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro síce ešte neboli zverejnené, ale medzinárodná tlačová správa avizuje nemeckú štartovaciu cenu 71 940 eur. Cenu u nás nemá ešte ani plug-in hybridná limuzína A6. Verzia bez plug-in hybridného pohonu u nás štartuje na cene 48 100 eur a vo verzii kombi (Avant) od 50 590 eur.
Audi, Audi A6, Audi A6 Avant, Audi A6 Avant 55 Tfsi E Quattro, Erik Stríž, Nový Model, Phev, Plug In Hybrid
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk