VIDEO: Najlepšie auto do 15 000 eur? Modernizovaný Opel Astra je horúcim kandidátom!

Astra má už iba trojvalcové motory. A dostala novú prevodovku CVT. Zmeny sú to viac ako radikálne, aj keď dizajn sa upravil iba jemne. Ako to teda spolu hrá? Na zistenie sme mali týždeň.
Vydané  Text: 
Budeme považovať za najvýznamnejšiu novinku Opla Astra jemne upravené svetlá a prednú časť? To asi nie. Skôr nás oslovila nová prístrojová doska s digitálnym stredom. Tá pochádza z väčšieho modelu Insignia a do Astry sadla viac ako veľmi dobre. Nielen tým, že zobrazuje údaje, o ktorých mnohí iní výrobcovia ani len netušia, že vôbec existujú, ale aj vysokým rozlíšením stredovej časti. Na niečo také sa budete radi pozerať vo dne aj v noci. Len si musíte zvyknúť na niektoré divné slovné spojenia palubného počítača. **Namiesto priemernej spotreby vám oznamuje priemernú hospodárnosť paliva. Zodpovedajúci údaj však považujeme za dôležitejší než kostrbatú slovenčinu.** **VIDEOTEST** Hodnota hovorí o 6,7 l/100 km, medzi fotením a odovzdaním poklesla na 6,5 l/100 km. V teplejších podmienkach a s väčším podielom medzimestských jázd počítame aj s ďalším poklesom. A čo ju má na svedomí? Už v úvode spomínaná úplne nová kombinácia 3-valcového benzínového motora a bezstupňovej prevodovky CVT. Z tejto kombinácie nám väčšinou naskakuje husia koža a nepatrí medzi naše obľúbené. Astra mala veľký potenciál, aby nám túto kožnú alergiu odstránila. **Keby… Keby prevodovka zbytočne nedržala motor v prinízkych otáčkach.** To sa podpísalo miestami na dunivom zvukovom prejave, ktorý nevyzeral veľmi vábne. K tomu sa v nízkych otáčkach pridal aj zrnitý zvuk motora. Stačilo však pridať motoru viac otáčok, prehupnúť sa cez hranicu 2 000 a zrazu sa auto upokojilo. Mierne zrnitý zvuk motora síce zostal, ale to už k 3-valcovým motorom akosi patrí.
Keby prevodovka nedržala motor pri nízkych otáčkach, asi by sme spievali ódy na najlepšiu CVT prevodovku, s akou sme jazdili. Reagovala expresne rýchlo a nepúšťala motor do zbesilo vysokých otáčok, aby nárast výkonu nasledoval až s oneskorením. Takto nejako si to predstavujeme. **Stlačiť plyn a dostať výkon. V tomto prípade to fungovalo ukážkovo.** Naozaj chýbali len drobnosti.
Inak nás nová Astra ako taká svojimi schopnosťami potešila. Jazdné vlastnosti sa vyrovnajú tým najlepším v triede, sedadlá dlhodobo patria na špičku a nájsť si polohu nie je problém pre žiadnu telesnú schránku. **Dokonca aj vzadu je to celkom fajn. Kombinácia alkantary a kože tiež potešila.** Rovnako tak dvojica USB a vyhrievaných sedadiel vzadu. Variabilitu obstarávajú 3-dielne operadlá zadných sedadiel, odporúčame však dvojitú podlahu. Inak máte po ich sklopení veľký skok a vysokú nakladaciu hranu.




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.



Inzercia

Inzercia