Toto je najlacnejšie SUV od Toyoty! Novinka bude dostupná aj ako 4×4

Vyzerá to tak, že crossoverov a SUV modelov v ponuke výrobcov nie je nikdy dosť! Do segmentu tých najmenších zavíta s novým modelom Yaris Cross aj japonská Toyota, ktorá má vo svojom rukáve hneď niekoľko tromfov. Tým menej prekvapujúcim je hybridná technika. Všetci vieme, že Japonci majú s elektrifikáciou svojich modelov už viac ako 20-ročné skúsenosti a jednotlivé modely dosahujú… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Vyzerá to tak, že crossoverov a SUV modelov v ponuke výrobcov nie je nikdy dosť! Do segmentu tých najmenších zavíta s novým modelom Yaris Cross aj japonská Toyota, ktorá má vo svojom rukáve hneď niekoľko tromfov. Tým menej prekvapujúcim je hybridná technika. Všetci vieme, že Japonci majú s elektrifikáciou svojich modelov už viac ako 20-ročné skúsenosti a jednotlivé modely dosahujú skutočné výnimočne nízku spotrebu paliva. **Pod kapotou pracuje 1,5-litrový trojvalcový atmosférický zážihový motor skombinovaný s elektromotorom a akumulátorom,** výsledkom je maximálny výkon 85 kW (115 k) a kombinovaná spotreba na úrovni piatich litrov. Skutočnosť, že sa hybridná sústava objaví aj v najmenšom SUV, poteší v budúcnosti aj mestských vodičov. Takto sa vyhnú poplatkom či obmedzeniam týkajúcich sa vjazdu do centier miest.
Druhým lákadlom bude v očiach slovenského zákazníka dostupnosť pohonu všetkých štyroch kolies. **V rámci kategórie B-SUV disponuje systémom 4×4 len veľmi málo konkurentov.** Systém pri rozjazde a zrýchlení smeruje krútiaci moment aj na zadnú nápravu. Inteligentný elektronicky pripájateľný systém pracuje primárne s pohonom predných kolies, no pri znížení trakcie sa automaticky aktivuje pohon všetkých kolies. Menej technicky založeným zákazníkom sa bude novinka páčiť aj pri pohľade na vzhľad exteriéru či interiéru. **V porovnaní s klasickým Yarisom disponuje karoséria verzie Cross o 240 mm viac na dĺžku (4180 mm), pribudlo tiež 90 mm na výšku a 20 mm na šírku.** Svetlá výška sa posunula o 30 mm smerom nahor. Základný objem batožinového priestoru je 390 dm3. Pre lepšiu variabilitu a využiteľnosť priestoru pri preprave väčších a dlhších predmetov sú operadlá zadnej lavice sklápateľné v pomere 40:20:40.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!