Nové Audi A3 vo vyhotovení sedan bude u nás v Európe v predaji popri hatchbacku, ale napríklad na severoamerickom trhu bude jediným reprezentantom modelového radu A3.
Ženevský autosalón bol síce pre hrozbu koronavírusu zrušený, ale to neodradilo výrobcov, aby aspoň virtuálne odprezentovali svoje nové modely v nových generáciách a faceliftoch. Jedným z nich bolo aj nové Audi A3 v karosárskom vyhotovení hatchback, ktoré nás zaujalo opäť o niečo modernejším vonkajším vzhľadom a krásnym interiérom.
Tento týždeň prišiel čas aj na predstavenie karosárskeho variantu sedan, ktorý mnohí fanúšikovia značky očakávali ešte viac ako hatchback. Dočkali sa a to, čo Audi predviedlo, je opäť úchvatné. Nový sedan A3 je kus krásneho auta, ktorého prednosti sa však netýkajú iba estetiky interiéru a exteriéru.
V porovnaní s predchodcom je novinka o celé štyri centimetre dlhšia, dĺžka je rovných štyri a pol metra. Šírka vozidla narástla o dva centimetre na 1,82 metra a s výškou 1,43 metra je o centimeter vyššie. Ak si ale myslíte, že sa nárast rozmerov prejavil na veľkosti batožinového priestoru, vedzte, že je rovnaký ako predtým, teda 425 kubických decimetrov. Ak si odmyslíme špecifiká batožinových priestorov v sedanoch, najmä relatívne malú polmetrovú výšku, tak je to pozorudne veľký priestor. Pre porovnanie, mnohé hatchbacky balansujú okolo úrovne 400 litrov.
V porovnaní s hatchbackom, ktorý Audi nazýva *Sportback*, je sedan dlhší až o 15 centimetrov.
### Audi A3 Sedan – interiér
[GALLERY id=30634]
Inovácie tvarov karosérie nie sú iba vecou estetiky, ale aj aerodynamiky. A3 sedan 2.0 TDI 110 kW (150 k) disponuje koeficientom aerodynamického odporu vzduchu Cd na úrovni 0,25, v porovnaní s predchodcom je to zlepšenie o štyri stotiny Cd.
Nové Audi A3 sedan bude pri spustení predaja k dispozícii v troch motorizáciách, 35 TFSI, teda 1,5-litrový benzínový agregát s max. výkonom 110 kW (150 k), a to vo verzii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a s automatom S tronic. Verzia s automatom bude o to zaujímavejšia, že ponúkne aj elektrifikovaný pohon, ktorá celkovému krútiacemu momentu dodá ďalších 50 Nm. Tento mild-hybrid pracujúci so 480-voltovým napätím sa nedá nabíjať káblom, energiu do akumulátorov posiela vďaka princípu rekuperácie pri brzdení a spomaľovaní.
Naftové motory budú v úvode predaja zastúpené dvojlitrovým TDI s max. výkonom taktiež 110 kW (150 k), konfigurovaný je však iba so sedemstupňovým automatom S tronic. Prevodovka je ovládaná tlačidlami, teda je typu *shift by wire*, čo do značnej miery určuje vzhľad stredového tunela medzi vodičom a spolujazdcom.
Do väčšiny európskych dílerstiev sa nové Audi A3 sedan dostane v priebehu tohto leta a zabojuje aj proti vozidlám ako Mercedes-Benz A-Class a BMW radu 2 Gran Coupe.
Nové Audi A3 vo vyhotovení sedan bude u nás v Európe v predaji popri hatchbacku, ale napríklad na severoamerickom trhu bude jediným reprezentantom modelového radu A3.
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk