Ideálny plug-in hybrid. Pozreli sme sa detailne na Opel Grandland X HYBRID a HYBRID4
PORADCA PRI KÚPE | Opel Grandland X HYBRID je obraz doby. Zákazníci chcú bezpečné, priestranné a úsporné autá, ideálne s vyššou svetlou výškou podvozka – a Opel im ponúka doslova „všetko v jednom“.
Vydané Text: Erik Stríž
Grandland X HYBRID | Grandland X HYBRID4 | |
Systémový výkon (max) | 165 kW / 224 koní / 360 Nm | 221 kW / 300 koní / 520 Nm |
Výkon benzínového motora 1.6 TURBO (max) | 133 kW / 180 koní / 300 Nm | 147 kW / 200 koní / 300 Nm |
Výkon predného elektrického motora (max) | 81kW / 110 koní / 320 Nm | 81 kW / 110 koní / 320 Nm |
Výkon zadného elektrického motora (max) | nemá zadný elektromotor | 83 kW / 113 koní / 166 Nm |
Li-Ion akumulátor, maximálna kapacita | 13,2 kWh | 13,2 kWh |
Schopnosť jazdiť lokálne bez emisií je často terčom kritiky, že elektrický režim je príliš rýchlostne obmedzený. Nie je to pravda, pretože hybridný Grandland X jazdí na elektrinu až do rýchlosti 135 km/h a s plne nabitým akumulátorom (max. 13,2 kWh) prejde podľa metodiky WLTP do 59 kilometrov, podľa metodiky NEFZ až 69 kilometrov! Mnoho vodičov bude teda jazdiť len na elektrinu a za benzín platiť iba príležitostne.
Auto sa dá nabíjať nielen na bežných nabíjacích staniciach, ale aj doma na bežnej elektrickej zásuvke s napätím 230 voltov. Vtedy nabíjanie zaberie osem hodín. **Vozidlo sa nabíja káblom vtedy, keď sa nepoužíva**, preto tento čas obyčajne nie je dôležitý; napriek tomu poteší informácia, že na konvenčných nabíjacích staniciach budete mať plnú batériu už po asi dvoch či troch hodinách.
Základná palubná nabíjačka, ktorá mení striedavý prúd na jednosmerný, má nabíjací výkon 3,3 kW, ale za doplatok 500 € môžete auto vybaviť dvojnásobne výkonnou nabíjačkou. V cene auta dostanete adaptér s výkonom 1,8 kW, k dispozícii sú aj verzie 3,2 a 7,4 kW za 100 a 240 eur.
### Ceny a výbavy
Na Slovensku sa plug-in hybrid Opel Grandland X predáva v troch úrovniach výbavy a v dvoch motorizáciách. Rozdiely medzi nimi nie sú pritom vôbec priepastné, veď medzi najnižšou výbavou Enjoy a najvyššou Ultimate s pohonom 4×4 je rozdiel iba 8-tisíc eur! Ak si chcete zadovážiť verziu s pohonom všetkých kolies, môžete tak spraviť od strednej výbavy Innovation od 43 990 €.
**Aktuálny cenník** je nasledovný (od 1.4.2020):
Stupeň výbavy | Motorizácia | Systémový výkon a krútiaci moment (max.) | Cenníková cena | Akciová cena |
Enjoy | Grandland X HYBRID | 165 kW / 224 koní / 360 Nm | 39 990 € | 37 990 € |
Innovation | Grandland X HYBRID | 165 kW / 224 koní / 360 Nm | 41 990 € | 39 990 € |
Innovation | Grandland X HYBRID4 | 221 kW / 300 koní / 520 Nm | 45 990 € | 43 990 € |
Ultimate | Grandland X HYBRID | 165 kW / 224 koní / 360 Nm | 43 990 € | 41 990 € |
Ultimate | Grandland X HYBRID4 | 221 kW / 300 koní / 520 Nm | 47 990 € | 45 990 € |
**Ponuka štandardnej výbavy Enjoy** je veľmi pestrá, vyberáme z nej niekoľko kľúčových položiek:
* 8-stupňová automatická prevodovka
* 8″ Navigačný systém 5.0 IntelliLink s Apple CarPlay a Android Auto
* Aktívne sledovanie jazdného pruhu
* Varovanie pred čelnou kolíziou
* Rozpoznávanie dopravných značiek
* Bezkľúčové otváranie a štartovanie PEPS
* Parkovací asistent (senzory vpredu a vzadu)
* Bezdotykové otváranie piatych dverí
* Voliteľné jazdné režimy
* ECO LED predné svetlomety, LED zadné svetlá
* Automatické stretávacie/denné a diaľkové svetlá
* Manuálna klimatizácia
* Športový kožený volant
* Elektrická parkovacia brzda
* 18″ disky z ľahkých zliatin
Je toho dosť, ale **vo výbave Innovation** dostanete napríklad aj automatickú dvojzónovú klimatizáciu, 12-voltovú zásuvku v kufri, estetické doplnky či 19″ disky Diamond Cut vyhradené pre verziu HYBRID4.
Zadná parkovacia kamera sa objavuje **v stupni výbavy Ultimate** spoločne s LED prednými svetlometmi AFL, funkciou automatického parkovania, vyhrievaním predných sedadiel a prednými hmlovkami. Zadnú parkovaciu kameru ale môžete mať už aj v stupňoch výbav Enjoy za 750 € aj v Innovation za 450 €, spoločne s parkovacím asistentom. Prípadne si môžete doplatiť balíček Sada Automatické parkovanie 1 alebo 2 pre stupeň Innovation.
### Batožinový priestor, strecha a príves
Silnou stránkou SUV Opel Grandland X je aj batožinový priestor. Verzie na naftu alebo benzín disponujú kufrom s kapacitou až 514 litrov, ale hybridné verzie si trocha tohto priestoru rezervovali pre špecifické vybavenie potrebné pre pohon. Priestor je ale stále pôsobivý: **390 dm3 v základnom režime** a po sklopení zadných sedadiel sa sprístupní **nákladný priestor s objemom až 1 528 dm3**.
Ďalší náklad potom môžete naložiť aj na strechu, jej nosnosť je 85 kg.
Okrem toho Grandland X utiahne brzdený príves s hmotnosťou až 1 250 kg. Tu nachádzame dôvod, pre ktorý má zmysel uvažovať nad verziou s pohonom všetkých štyroch kolies HYBRID4, ktorá dosahuje maximálny krútiaci moment až 520 Nm.
### Voľba z citu i rozumu
Či už sa jedná o možnosti nabíjania, pestrosť vnútornej výbavy či schopnosť viezť náklad, značka Opel dáva možnosť nakonfigurovať si vozidlo práve tak, ako to chcete vy.
Dobré je pritom všetkom vedieť, že **bez ohľadu na zvolenú úroveň výbavy máte v cene 8-stupňovú automatickú prevodovku**, záruku až 5 rokov, výkonné akumulátory a tiež plnú bezpečnosť. Len tak mimochodom, Opel Grandland X dosiahol v bezpečnostných testoch Euro NCAP **najlepší možný výsledok päť hviezdičiek**.
4X4, Cenník, Opel, Opel Grandland X, Opel Grandland X Hybrid, Opel Grandland X Hybrid4, Poradca Pri Kúpe, Poradňa, Str, Suv
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia