Súčasná situácia robí automobilkám veľké škrty cez rozpočet. Kia kvôli tomu zvažuje pozastavenie výroby v troch juhokórejských závodoch. V pláne je aj pozastavenie výroby na Slovensku
[Nedávno sme avizovali, že Kia ako prvá obnovuje výrobu automobilov na Slovensku](https://www.autoviny.sk/novinky/120944/kedy-dojde-k-obnoveniu-vyroby-v-slovenskych-automobilkach-kia-tak-uz-urobila-takto-to-tam-vyzeralo), aj keď zatiaľ v obmedzenom režime. Ukazuje sa však, že situácia na trhu nepriaznivo ovplyvnila aj ich výrobu. V dôsledku výrazného poklesu odbytu preto zvažuje, že na istú dobu pozastaví výrobu vo svojich troch závodoch v Južnej Kórei a včera vyšla informácia, že sa výroba opäť pozastaví aj na Slovensku. Kia Motors Slovakia (KMS) [avizuje, že pozastaví výrobu](https://www.kia.sk/sk/clanok/pozastavujeme-vyrobu) automobilov v Tepličke nad Váhom z vážnych prevádzkových dôvodov od pondelka 20. apríla do štvrtka 23. apríla 2020. Pripomíname, že závod v Tepličke nad Váhom na Slovensku je jediným výrobným závodom značky v Európe.
Výrazný pokles exportu sa týka najmä Európy a USA, ktoré sú novým epicentrom nákazy COVID-19. Podľa agentúry Reuters vedenie spoločnosti Kia Motors už preto začalo jednať s odborovými zväzmi v Južnej Kórei.
Predmetom jednania je prerušenie výroby v troch juhokórejských závodoch od 23. do 29. apríla. Aktuálne jednania stále prebiehajú, preto ešte nie je známe, či odbory tento plán podporia.
Automobilka sa k situácii vyjadrila nasledovne: „Kia Motors v súčasnosti zvažuje prerušenie výroby v niektorých kórejských závodoch v reakcii na pokles globálneho dopytu spôsobeného COVID-19. Rozhodnutie však zatiaľ nebolo urobené.“
Agentúra Reuters uvádza vo svojich štatistikách prepad exportu za prvých 10 aprílových dní v medziročnom porovnaní o 18,6 %. Z toho export vozidiel v danom období ukázal pokles o 7,1 % a export automobilových komponentov až o 31,8 %.
Podobné úvahy má aj druhá juhokórejská automobilka Hyundai, pod ktorú patrí aj Kia. Tá v období od 13. do 17. apríla pozastavila výrobnú linku modelu Tucson v meste Ulsan. Okrem Južnej Kórei a Číny pristúpili obidve juhokórejské automobilky k pozastaveniu výroby takmer vo všetkých svojich závodoch.
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk