Veľký potlesk pre Hondu! Vráti do áut to, čo nemalo nikdy zmiznúť

Nielen široká motoristická verejnosť, ale aj experti sa určite zhodnú na tom, že displeje v autách majú negatívny vplyv na pozornosť vodiča počas šoférovania. **Tento módny doplnok však dizajnéri milujú, pretože vďaka obrazovke môžu vytvárať moderné a estetické palubné dosky bez záplavy tlačidiel.** Displeje sú jednoducho „in“ a vo všeobecnosti platí, že čím väčší, tým hrubším písmom sa… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Nielen široká motoristická verejnosť, ale aj experti sa určite zhodnú na tom, že displeje v autách majú negatívny vplyv na pozornosť vodiča počas šoférovania. **Tento módny doplnok však dizajnéri milujú, pretože vďaka obrazovke môžu vytvárať moderné a estetické palubné dosky bez záplavy tlačidiel.** Displeje sú jednoducho „in“ a vo všeobecnosti platí, že čím väčší, tým hrubším písmom sa o nich v tlačových materiáloch automobiliek píše (najmä francúzskych). Niektorí si však myslia, že mánia okolo dotykových displejov zašla už priďaleko. **Dnes pomaly miznú tlačidlá aj na tie najzákladanejšie funkcie ako klimatizácia či ovládanie hlasitosti.** O negatívnom vplyve obrazoviek už navyše zverejnili niekoľko vedeckých štúdií, napríklad britská organizácia IAM RoadSmart zistila, že priemerne sa vodiči venujú nastavovaniu funkcií cez dotykovú obrazovku šestnásť sekúnd, čo pri rýchlosti 90 km/h za hodinu predstavuje 400 metrov jazdy so zníženou koncentráciou.
Našťastie, existujú automobilky, ktoré si nebezpečenstvo displejov plne uvedomujú. Jednou z nich je aj japonská Honda. Prvý návrat tlačidiel sme mohli vidieť už v modernizovanom Civicu, kde pribudli fyzické ovládače rádia vedľa displeja. **Tie človek jednoducho nahmatá a môže si jedným klikom alebo otočením zmeniť pravidelne používané záležitosti ako stanicu rádia či hlasitosť.** Pokračovať v tomto trende bude aj nový Jazz. Tomu medzigeneračne tlačidlá dokonca pribudnú, keďže odchádzajúci model mal dotykové ovládanie klimatizácie aj rádia. Veľké otočné ovládače a tlačidlá si preto znova nájdu cestu do modelu Jazz, ich zakomponovanie navyše nevyrušuje estetiku a celkovo musíme označiť interiér za veľmi vydarený. Okrem toho, že obyčajné tlačidlá sú oveľa bezpečnejšie, podľa štúdie automobilky Honda sú navyše efektívnejšie a skracujú operačný čas o 58 %. To v preklade znamená, že sa o 58 % menej času venujete zábave s nastavovaním teploty. My Honde v tomto snažení držíme palce! Ako ste na tom vy? Napíšte nám do komentárov váš názor na displeje v automobiloch.

Honda Jazz je zázrak na štyroch kolesách! Toto auto si zamiluje každý vodič

Filozofia Hondy Jazz sa od uvedenia prvej generácie na trh prakticky nezmenila a dodnes patrí k populárnym zástupcom mestských áut vo svete. Má však zmysel aj na konci životnosti?




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!