„Plán S“ od spoločnosti Kia Motors vás musí nadchnúť, pretože si kladie veľmi vysoké ciele. Automobilka otvorene hovorí, že prichádza druhá generácia značky KIA.
Značka Kia sa v posledných rokoch transformuje spôsobom, ktorý nie je pre automobilový priemysel bežný. Z automobilky, ktorej modely neboli predtým považované za esteticky atraktívne, sa stala defacto európska značka s rozmanitým modelovým portfóliom, v ktorom nechýbajú ako mestské hatchbacky, tak kompaktné i veľké SUV či športový model Stinger.
Budúcnosť značky je pritom ešte pestrejšia ako posledných desať rokov. Predstavila stratégiu s názvom Plán S, ktorým sa chce transformovať na automobilku ponúkajúcu veľa elektromobilov, mieni dokonca pokryť 6,6 percenta celosvetového trhu s elektromobilmi. Sú to veľmi odvážne plány, predovšetkým v súčasnej dobe, kedy nie je isté, či niektoré automobilky nebudú musieť „zavrieť krám“.
Automobilka vo svojej oficiálnej správe zhrnula stratégiu Plán S do nasledovných bodov:
* Kia ponúkne do roku 2025 11 elektromobilov, ktoré pokryjú 6,6 % celosvetového trhu s elektromobilmi.
* KIA uvedie v roku 2021 nový elektromobilov.
* KIA plánuje do konca roku 2025 pokryť 25 % zisku z predaja ekologických vozidiel.
* Celosvetový ročný cieľ je predať 500 000 elektromobilov a do roku 2026 milión ekologických vozidiel.
* Produkty a služby mobility uprednostňujúce hodnotu poskytovanú zákazníkom.
* KIA chce zvýšiť svoj zisk vylepšením existujúceho podnikania a svojou vedúcou pozíciou v projektoch budúcnosti.
* KIA plánuje vstúpiť na trh s účelovými vozidlami (Purpose Built Vehicle) pre firemných klientov a ponúkať účelové vozidlá na mieru.
* KIA plánuje do roku 2025 investovať 29 biliónov wonov (25 miliárd USD).
* Firma plánuje v roku 2025 dosiahnuť prevádzkovú maržu vo výške 6 % a 10,6 % rentabilitu vlastného imania.
Kia zachádza vo svojich vyjadreniach ďalej – hovorí o druhej generácii automobilky. Mieni sa aktívne činiť v oblasti preventívneho prechodu k elektromobilom aj v poskytovaní riešení mobility na mieru. „Podľa Plánu S chce KIA Motors do konca roku 2025 celkovo investovať 29 biliónov wonov (25 miliárd USD) na získanie si vedúcej pozície v oblasti elektrifikácie vozidiel a do odlíšenia svojho podnikania. Do konca tohto obdobia by chcela KIA dosiahnuť prevádzkovú maržu vo výške 6 % a 10,6 % výnosnosť vlastného imania, čím by si zabezpečila potrebný kapitál a maximalizovala hodnotu pre akcionárov,“ uvádza sa v správe.
Automobilka upresnila aj to, ako chce budúce elektromobily rozdeľovať podľa ich maximálnych nabíjacích kapacít – na 400 a 800-voltové verzie. 800-voltové verzie budú tie vysoko výkonné a drahšie, zatiaľ čo 400-voltové budú vychádzať z výkonných, ale ponúknu lepšiu cenovú dostupnosť.
Na nových trhoch chce pritom značka aj naďalej podporovať zvyšovanie predaja áut so spaľovacím motorom, neupresňuje ale, či počíta aj s naftou.
AUTOVINY.SK » Aktuality » Kia sa zásadne mení. Predstaví až 11 nových áut a do vývoja investuje 25 miliárd dolárov!
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk